مهدی حشمتی؛ کارگردان نمایش "مشنگ‌ها":

در نمایش مشنگ‌ها از شیوه‌هایی که هدفشان خنداندن مخاطب به هر قیمت است، فاصله گرفته شده است

۱۳۹۴/۱۰/۲۰ - ۰۹:۵۹:۵۰
کد خبر: ۳۵۹۱۹۶
در نمایش مشنگ‌ها از شیوه‌هایی که هدفشان خنداندن مخاطب به هر قیمت است، فاصله گرفته شده است
کارگردان نمایش کمدی "مشنگ‌ها" گفت: در اجرای این نمایش کمدی، کوشیده‌ام از شیوه‌های رایج این گونه‌ی نمایشی که هدفش خنداندن مخاطب به هر قیمت است، فاصله گرفته شود و کمدی تازه‌ای را با کمک بازیگرانم به روی صحنه ببرم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ کارگردان این نمایش در نشست مطبوعاتی و مراسم رونمایی پوستر نمایش که  در خانه‌ی تئاتر «موج‌نو» برگزار شد، تصریح کرد: اجرای نمایش «مشنگ‌ها» به‌عنوان آخرین نمایش از اولین دوره‌ی «همواره‌تئاتر»، از 20 دی‌ماه جاری آغاز می‌شود.

مهدی حشمتی ادامه داد: نمایش‌نامه‌ی «مشنگ‌ها» اثری است از «نیل سایمون» نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی که دوبار در ایران ترجمه شده است.

وی افزود: این نمایش‌نامه، یک‌بار با ترجمه‌ی شهرام زرگر و با عنوان «کله‌پوک‌ها» منتشر شده و بار دیگر با ترجمه‌ی مجید مصطفوی و با عنوان «مشنگ‌ها»، که من ترجمه‌ی دوم را برای اجرا انتخاب کردم.

حشمتی به کمدی بودن این نمایش هم اشاره کرد و گفت: علت انتخاب ترجمه‌ی «مشنگ‌ها» این بود که دیدم این ترجمه از نمایش‌نامه‌ی نویسنده‌ی آمریکایی‌اش، به فضای ما و جامعه‌ی ایرانی و هم‌چنین ذهن و علاقه‌ی شخصی خودم نزدیک‌تر است.

این هنرمند تئاتر، «مشنگ‌ها» را نمایشی برای نقد اجتماعی معرفی کرد و ادامه داد: در اجرای این نمایش کمدی، کوشیده‌ام از شیوه‌های رایج این گونه‌ی نمایشی که هدفش خنداندن مخاطب به هر قیمت است، فاصله گرفته شود و کمدی تازه‌ای را با کمک بازیگرانم به روی صحنه ببرم.

کارگردان نمایش «مشنگ‌ها» این نمایش را پربازیگرترین اثر نیل سایمون دانست و افزود: ابوالحسن عاشوری، صادق احمدی، علی‌رضا پارسا، صمد قربان‌نژاد، محمدحسین محمودشاهی، علی کاویانی، سعید روحانی، فرانک گودرزی، مژگان امامی و سمیه ملایی، 10 بازیگر این نمایش‌اند.

وی درباره‌ی دیگر عوامل نمایش گفت: جمعی از هنرمندان تئاتر کرمان در تولید این اثر نمایشی با من هم‌کاری کرده‌اند و امین شجاعی و حمیدرضا کاشانی که خود از کارگردان‌های تئاتر کرمان هستند به ترتیب طراحی صحنه و ساخت موسیقی نمایش «مشنگ‌ها» را بر عهده داشته‌اند.

حشمتی همچنین اجرای اول این نمایش را به صورت رایگان به خبرنگاران اختصاص داد.

در ادامه‌ی این نشست، مدیر خانه‌ی تئاتر «موج‌نو» گفت: نمایش «مشنگ‌ها» هفتمین و آخرین نمایش از دوره‌ی اول «همواره‌تئاتر» است که از بهمن‌ماه سال گذشته در «موج‌نو» آغاز شد.

مهدی بذر افشان ادامه داد: برنامه‌ریزی برای «همواره‌تئاتر» حدود یک‌سال به طول انجامید و در نهایت این طرح، با مشاوره‌ی عبدالرضا قراری و بابک دقیقی، نهایی و با هم‌راهی هفت کارگردان تئاتر کرمان، اجرایی شد.

وی با اشاره به این‌که اولین دوره‌ی «همواره‌تئاتر» با سختی‌هایی فراوانی برگزار شد، گفت: یکی از مسائل چالش‌برانگیز ما در جریان «همواره‌تئاتر» این بود که بعد از اتمام هرکدام از اجراها، از خود می‌پرسیدیم که آیا نمایش بعدی به روی صحنه خواهد رفت؟

بذرافشان افزود: متاسفانه بعد از سومین نمایش، «همواره‌تئاتر» از برنامه‌ریزی‌ها و قوانین اولیه و ضوابط تعیین‌شده فاصله گرفت، اما در هر حال امروز خوش‌حالیم که هفتمین نمایش هم قرار است در این طرح، به روی صحنه برود.

مدیر خانه‌ی تئاتر «موج‌نو» ضمن انتقاد از پایین بودن سطح مشارکت مردمی در رویدادهای تئاتری و نیز عدم هم‌کاری نهادهای دولتی، ادامه داد: با همه‌ی مشکلاتی که در اجرای این رویداد مستمر هنری با آن‌ها روبه‌روییم، امیدوارم بتوانیم دوره‌ی دوم جریان «همواره‌تئاتر» را نیز برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

نشست مطبوعاتی نمایش «مشنگ‌ها» با اجرای موسیقی بداهه توسط میلاد ایران‌منش، حمیدرضا کاشانی و محمدحسین محمود شاهی، از عوامل و بازیگران نمایش هم‌راه بود و در پایان، پوستر این نمایش که توسط ندا صفاریان طراحی شده، رونمایی شد.

نمایش کمدی «مشنگ‌ها» از یکشنبه 20 دی‌ماه جاری، هر روز ساعت 18 در خانه‌ی تئاتر «موج‌نو» به نشانیِ: خیابان مطهری غربی، کوچه‌ی 25 به روی صحنه می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز