ترکاشوند خبر داد:

نصب دوربین های ثبت تخلفات و پلاک خوان در کرج

۱۳۹۴/۱۰/۲۱ - ۱۱:۴۸:۳۳
کد خبر: ۳۵۹۷۹۶
نصب دوربین های ثبت تخلفات و پلاک خوان در کرج
مخاطب حوزه حمل و نقل، مخاطب عام و بسیار گسترده ای است که باید با بهره گیری از بسته های آموزشی مختلف و متنوع، به آن پرداخته شود.

 

   شهردار کرج تصریح کرد: برای آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک اعتبار لازم را تامین خواهیم کرد تا اصول صحیح و رفتار آگاهانه شهروندی در این حوزه را در وجود شهروندان نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، علی ترکاشوند با اذعان بر اینکه هیچ اقدامی به اندازه آموزش و فرهنگسازی در توسعه فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار شهروندان در این خصوص موثر نیست، خاطرنشان کرد: کشورهایی که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، از پرداخت چندین برابری خسارات ناشی از تصادفات و آسیب های جانبی آن معاف شده اند.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری کرج در شورای عالی ترافیک کشور، بیان کرد: اقدامات و برنامه های آموزشی و فرهنگی باید هم راستا و موازی با بسیاری از تدابیر فنی ترافیکی، ساخت تقاطعات، اصلاح معابر و طرح ها و برنامه های مرتبط با این عرصه که بخشی از آنها در طرح جامع دیده شده، پیش بینی و اجرایی شود.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه هر میزان اعتبار برای آموزش و فرهنگسازی ترافیک لازم است تامین خواهیم کرد، افزود: مخاطب حوزه حمل و نقل، مخاطب عام و بسیار گسترده ای است که باید با بهره گیری از بسته های آموزشی مختلف و متنوع، به آن پرداخته شود.

ترکاشوند با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی همه بخش ها و دستگاه ها در این زمینه بسیار اثرگذار خواهد بود، ادامه داد: بخصوص تعامل معاونت های فرهنگی، اجتماعی و حمل و نقل و ترافیک می تواند شهر را نسبت به وقوع و بروز آسیب های ناشی از ناآگاهی نسبت به حوزه ترافیک و حمل و نقل ایمن کند.

این مسئول، تاکید کرد: کارکرد معاونت فرهنگی تنها دینی و مذهبی نیست و آموزش به عنوان یکی از مهمترین نیازهای شهروندی کرج باید مورد توجه این بخش قرار گیرد.

به گفته شهردار، فعالیت های خوبی در زمینه همکاری مشترک بین دو بخش اجرایی و علمی شامل معاونت فرهنگی شهرداری کرج و دانشگاه صنعتی شریف انجام گرفته که در صورت تداوم این همکاری و بررسی علمی موضوعات، طرح ها و برنامه ها می توان افق بهتری را برای آینده این کلانشهر متصور شد.

شهردار به تجربه سفر به کشورهای اروپایی و بررسی سیستم حمل و نقل و ترافیک آنها نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای مثال در بسیاری از کشورهای پیشرفته، امر آموزش آنچنان وسیع و اثربخش بوده است که در آنها شاهد احداث هیچ پل هوایی جدیدی نیستیم؛ بلکه شهروندان در اثر فرهنگسازی مناسب فرا گرفته اند که در نقاط مناسب و در زمان های صحیح از خیابان عبور کنند.

ترکاشوند تصریح کرد: البته لازمه توسعه این رفتار آگاهانه شهروندی، اصلاح معابر و تامین نیازهای تردد سهل شهروندان است که در این زمینه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اقدامات مناسبی را انجام داده و می دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای ایجاد فرهنگ صحیح ترافیک، تاسیس مرکز کنترل ترافیک بود که این امر در سال جاری توسط معاونت انجام گرفت و هم اکنون تعدادی از معابر شهری کرج به امکانات دوربین های ثبت تخلفات و پلاک خوان مجهز شده تا رانندگان با دقت و کیفیت بیشتری به تردد در شهر بپردازند.

ترکاشوند با یادآوری اینکه این اقدامات مطلوب بوده است، اذعان داشت: با این همه تا دستیابی به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم که امید است با تصویب جزییات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و ادامه و تسریع در روند اجرای آن در آینده ای نه چندان دور شاهد تحول در این عرصه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز