فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد:

کاهش ۱۰ درصدی جرائم در خرم آباد/دستگیری ۷ سارق حرفه‌ای در شهرستان

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۸:۲۴:۰۰
کد خبر: ۳۶۰۰۴۴
کاهش ۱۰ درصدی جرائم در خرم آباد/دستگیری ۷ سارق حرفه‌ای در شهرستان
فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد گفت: طی هفته‌های اخیر هفت سارق حرفه‌ای در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،حسین نجفی  در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه یک باند هفت نفره سارق در خرم‌آباد دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: شیوه سرقت این افراد این گونه بوده است که سوژه‌های مورد نظر خود را در بانک‌ها شناسایی سپس با تعقیب آنها پول‌های آنها را به سرقت می‌بردند.

وی عنوان کرد: این افراد با خودروهای متفاوت سوژه‌های خود را دنبال می‌کردند که بیشتر خودروهایی که استفاده کرده بودند به صورت اجاره‌ای از بنگاه‌های خرید ماشین در سطح شهرستان خرم‌آباد بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد گفت: با دستگیری این باند هفت نفره یک قبضه کلت کمری و چندین سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه 26 مال‌باخته تا این لحظه شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: این باند هفت نفره علاوه بر سرقت در شهرستان خرم‌آباد و استان لرستان، چندین مورد سرقت از استان‌های هم‌جوار را انجام داده‌ بودند.

نجفی تصریح کرد: تاکنون 192 میلیون تومان پول نقد توسط این افراد اعتراف شده و قرار بر این است که این مبلغ بین 26 نفر مال‌باخته توزیع شود.

وی از کشف چهار محموله بزرگ قاچاق کالا در سطح شهرستان خرم‌آباد خبر داد و گفت: یکی از این محموله‌ها 61 تن برنج قاچاق بوده که با بارنامه کود شیمیایی به ارزش 2 میلیارد و 900 میلیون ریال در محورهای مواصلاتی خرم‌آباد کشف و ضبط و سه نفر در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد گفت: محموله دوم 136 هزار و 372 قلم لوازم آرایشی بوده که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده و ارزش آنها 2 میلیارد و 622 میلیون ریال است.

نجفی محموله سوم را یک هزار و 846 باطری خودرو به ارزش 3 میلیارد و 692 میلیون ریال و محموله چهارم را دو هزار و 466 گوشی لمسی ال‌جی و سامسونگ کشف و ضبط که در مجموع 11 نفر دستگیر و 10 میلیارد و 214 میلیون ریال ارزش این چهار محموله بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی 9 ماهه امسال شاهد کاهش 10 درصدی جرائم در سطح شهرستان خرم‌آباد بوده‌ایم، یادآور شد: این نشان می‌دهد که مردم همکاری خوبی با پلیس داشته و در بحث سرقت از منازل شاهد کاهش 24 درصدی، سرقت مغازه 13، سرقت خودرو 14، لوازم داخل خودرو 17، سرقت در محورهای مواصلاتی خرم‌آباد 45، کیف‌قاپی چهار، سرقت احشام سه و در مجموع شاهد کاهش 10 درصدی انواع جرائم به‌ویژه سرقت در سطح شهرستان خرم‌آباد بوده‌ایم.

این مسئول از افزایش پنج درصدی کشف موادمخدر طی 9 ماهه امسال در سطح شهرستان خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: دستگیری معتادان در این زمینه 44 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته یعنی 13 هزار و 600 نفر امسال معتاد دستگیر و 222 نفر خرده‌فروش موادمخدر نیز روانه زندان شدند.

نجفی از دستگیری چهار نفر عمده‌فروش موادمخدر و توقیف 1212 دستگاه خودرو به دلایل مختلف اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 22 دستگاه موتورسیکلت توقیف و 30 باند سارق در زمینه‌های مختلف دستگیر و متلاشی شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد خاطرنشان کرد: طرح دستگیری متهمان و مجرمانی که در دستگاه قضایی حکم دستگیری آنها صادر شده از اول مهرماه امسال آغاز شد و توانستیم طی سه ماهه سوم امسال یک هزار و 68 نفر از این مجرمین را شناسایی و دستگیر کنیم که از این تعداد 341 نفر از آنها سارق بوده که بعضی از آنها سارقانی هستند با بیش از 10 سال حبس که جا دارد از پرسنل نیروی انتظامی و همکاری مردم در این زمینه تقدیر کنیم.

نجفی اظهار داشت: طی 9 ماهه امسال 173 هزار تماس با پلیس با 110 در شهرستان خرم‌آباد ثبت شده که نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 80 هزار و 500 مورد از این تماس‌ها منجر به عملیات شده که باید گفت در حال حاضر 16 واحد موتورسوار در پلیس 110 شهرستان خرم‌آباد مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر این شش کلانتری شهرستان خرم‌آباد در آنها استخدام و مشغول به‌کار شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز