عرضه مرغ با وزن بیش از ۲ کیلوگرم در کرمان ممنوع می شود

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۹:۳۴:۱۰
کد خبر: ۳۶۰۱۳۴
عرضه مرغ با وزن بیش از ۲ کیلوگرم در کرمان ممنوع می شود
مدیرکل دامپزشکی کرمان از ممنوعیت عرضه مرغ با وزن بیش از دو کیلوگرم در این استان از ابتدای سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین رشیدی با اعلام این خبر افزود: کشتارگاه های طیور این استان با اجرای این طرح مجاز به عرضه لاشه های مرغ سنگین تر از وزن دو کیلو گرم نخواهند بود و فروشندگان مرغ نیز موظف به رعایت این دستورالعمل هستند.

وی بیان کرد: پرورش دهندگان مرغ نیز بایستی به نحوی برنامه ریزی کنند که طول دوره پرورش از 45 روز بیشتر نشود و وزن مرغ زنده از 2.5 کیلوگرم بیشتر نباشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: کاهش چربی و ضایعات مرغ، ارتقای کیفیت لاشه به دلیل کم چرب بودن و کاهش مصرف داروها بویژه آنتی بیوتیک ها و کاهش احتمال باقی مانده آنها در گوشت مرغ از جمله مزایای اجرای این طرح است.

وی اظهار کرد: تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی مرغداران با توجه به سرمایه گذاری بالای انجام شده در صنعت طیور استان کرمان و اهمیت توسعه پایدار این صنعت در تامین امنیت غذایی مردم لازم است مدیریت زنجیره تولید تا عرضه گوشت مرغ را به عهده گرفته و با تدابیر لازم نوسانات شدید بازار و خسارت های احتمالی به مرغداران را مدیریت و از تولید کنندگان حمایت کنند.

وی افزایش رقابت پذیری صنعت مرغداری ها و امکان جذب بازارهای منطقه در راستای صادرات مرغ مازاد را مهم ترین مزیت اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح مستلزم فرهنگ سازی در راستای مصرف مرغ با وزن مناسب است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: وزن متوسط و ایده آل مرغ یک کیلو و دویست تا یک کیلو 800 گرم است و تولید مرغ استاندارد در تضمین امنیت غذایی جامعه، افزایش کیفی و کمی گوشت مرغ و همچنین زمینه سازی برای صادرات آن اثرگذار است.

وی افزود: متاسفانه بیشتر مصرف کنندگان به خرید مرغ های با وزن بیشتر از دو کیلوگرم تمایل دارند که باید به وسیله اطلاع رسانی، فرهنگ سازی عمومی و ارائه آموزش های بهینه، افراد جامعه را نسبت به مضرات مصرف مرغ غیر استاندارد آگاه کرد.

وی از جوجه ریزی 15 میلیون 360 هزار قطعه طیور در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز