با هدف کاهش هزینه مدیریت شهری؛

اجرای برنامه های آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای شهروندان منطقه چهار

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۰:۳۹:۴۰
کد خبر: ۳۶۰۱۹۷
اجرای برنامه های آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای شهروندان منطقه چهار
شهردار منطقه چهار مشهد در حاشیه برگزاری شورای بهداشت این منطقه از اجرای برنامه های آموزشی تفکیک زباله از مبدا برای شهروندان منطقه چهار با مشارکت و همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خبر داد.

سید کمال الدین شاهچراغی در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد با بیان این مطلب که تفکیک زباله از مبداء علاوه بر کاهش آلودگی زیست محیطی ، هزینه مدیریت شهری را نیز کاهش می دهد، گفت: به همین منظور منطقه چهار با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد به صورت پایلوت برای اجرای طرح ارتقاء سطح آگاهی شهروندان و افزایش مشارکت آنها در تفکیک زباله از مبداء انتخاب شده است.

شاهچراغی در خصوص برنامه های پیشنهادی در این طرح تصریح کرد: در راستای افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبداء، کارگاه های آموزشی با موضوع مزایای تفکیک زباله ، در مساجد سطح منطقه برگزار می گردد .

وی با بیان این مطلب که طرح های پیشنهادی با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت پسماند اجرا می گردد، اضافه کرد: اجرای نقاشی دیواری ، دیوار نویسی ، نصب بنر و پارچه نوشته با موضوع پسماند در سطح منطقه، اعزام نیروهای آموزش دیده به درب منازل شهروندان جهت آموزش چهره به چهره، اجرای نمایش هایی با موضوع پسماند در فرهنگسرای انقلاب و نصب اتاقک های تفکیک زباله از دیگر اقداماتی است که به منظور افزایش مشارکت و آگاهی شهروندان برای تفکیک زباله از مبداء در منطقه چهار انجام می گردد.

شهردار منطقه چهار از برپایی جشنواره وسایل تزیینی از مواد بازیافتی خبر داد و افزود: از آنجایی که 90 درصد وسایل و مواد دورریختنی قابل بازیافت هستند، جشنواره ای با همین مضمون همراه با اهدای جوایزی ارزنده برای شهروندان علاقمند برگزار خواهد شد.

شاهچراغی ادامه داد: برگزاری تورهای بازدید از کارخانه صنعتی پسماند ویژه مدارس و مساجد ، اجرای برنامه های نمایشی و مسابقات نقاشی با موضوع پسماند ویژه کودکان (طرح سفیران پاکی) ، مشارکت داوطلبانه شهروندان در جمع آوری زباله ها در فضاهای تفریحی و گردشگری سطح منطقه با هدف تفکیک زباله (پاکیاران) از دیگر اقدامات پیش بینی شده ای است که به صورت پایلوت برای ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی تفکیک زباله از مبداء در این منطقه به اجرا خواهد شد .

شایان ذکر است به همین منظور فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی نیز درخصوص میزان مشارکت شهروندان در تفکیک زباله در پایان اجرای طرح انجام می شود.

نظر شما