سرپرست دامپزشکی بویین زهرا اعلام کرد؛

توصیه‌های دامپزشکی برای پیشگیری از تب برفکی

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۱:۳۰:۱۶
کد خبر: ۳۶۰۲۴۸
توصیه‌های دامپزشکی برای پیشگیری از تب برفکی
مهرزاده توصیه‌های دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری واگیر تب برفکی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مهدی مهرزاده سرپرست دامپزشکی بویین زهرا با اشاره به روش های پیشگیری از تب برفکی گفت: با توجه به بروز مواردی از بیماری تب برفکی در تعدادی از واحدهای دامی شهرستان و جداسازی سویه جدیدی از ویروس در کشور ضروری است دامداران محترم توصیه ها و هشدارهای بهداشتی، قرنطینه ای را جدی بگیرند.

وی در تشریح روش های پیشگیری عنوان کرد: دامداران باید از مواردی همچون جابجایی غیرمجاز دام، حضور در میادین دام و مناطق پرخطر پرهیز کنند.

سرپرست دامپزشکی بویین زهرا افزود: کنترل ورود افراد، وسایل نقلیه، تجهیزات متفرقه به داخل محوطه دامداری ها، ضدعفونی دوره ای جایگاه های نگهداری دام، تعبیه و فعالسازی حوضچه های ضدعفونی در ورودی دامداری ها از دیگر توصیه دامپزشکی استان به دامداران است.

مهرزاده در پایان از دامداران و دامپزشکان بخش خصوصی درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری، مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری های واگیر دام می باشد که خسارات اقتصادی هنگفتی را برای دامدارن در پی دارد و مهمترین راه انتقال و سرایت بیماری بین دام ها از  طریق جابجایی دام آلوده می باشد.

نظر شما