رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان:

یک‌هزار و ۸۳۲ طرح نیمه تمام عمرانی در لرستان وجود دارد

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۵:۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۶۰۳۸۳
یک‌هزار و ۸۳۲ طرح نیمه تمام عمرانی در لرستان وجود دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت :در مجموع یکهزار و 832 طرح نیمه تمام عمرانی در لرستان وجود دارد که از این تعداد 291 طرح استانی، 32 طرح ملی استانی شده و 12 طرح ملی در بررسی های اولیه تاکنون قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا  در لرستان، علی هادی چگنی در جلسه بررسی واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی افزود: از این تعداد طرح نیمه تمام 291 طرح استانی، 32 طرح ملی استانی شده و 12 طرح ملی در بررسی های اولیه تاکنون قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان ادامه داد: اعتبار مبادله شده سال جاری، عملکرد و میزان مورد نیاز برای اتمام 12طرح ملی نیز به ترتیب یکهزار و 950 میلیارد ریال، هفت هزار و190 میلیارد ریال و 50 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه لرستان جزو استان های پیشتاز در واگذاری طرح های نیمه تمام است، اظهار داشت: اعتبار مبادله شده 32 طرح ملی استانی شده در سال 94، یک‌هزار و 890 میلیارد ریال بوده که عملکرد این طرح ها تاکنون شش هزار و 520 میلیارد ریال و برآورد اعتبار آن پنج هزار و 80 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان تصریح کرد:اعتبار مبادله شده سال جاری، عملکرد و میزان مورد نیاز برای اتمام 12طرح ملی نیز به ترتیب یک‌هزار و 950 میلیارد ریال، هفت هزار و190 میلیارد ریال و 50 هزار میلیارد ریال برآورد شده است. 

وی اظهار داشت:  اعتبار مبادله شده سال 94 طرح های استانی  یک‌هزار و 590 میلیارد ریال است که عملکرد این طرح ها سه هزار و 110 میلیارد ریال بوده و باید برای تکمیل آن سه هزار و 400 میلیارد ریال تامین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: با توجه به حجم بالای این طرح ها، تخصیص دولتی برای تعیین تکلیف آن کافی نبوده و استان مجبور است با فراخوان بخش خصوصی ، روند تکمیل و بهره برداری این طرح ها را تسریع ببخشد.

چگنی  اظهار داشت: به رغم تخصیص اعتبارات عمرانی مطلوب در دو سال گذشته به استان، میانگین اعتبارات استان طی سال های اخیر پنج هزار میلیارد ریال بوده است و در صورت ادامه این روند طرح های عمرانی تا دهه های آینده نیز تکمیل نخواهد شد.

بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 18 استان طرح های قابل واگذاری را آماده انتشار در مطبوعات کرده اند که لرستان به عنوان استان سوم در این راستا معرفی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز