با حضور معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در بردسیر:

نودمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان برگزار شد

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۰۷:۵۶:۴۹
کد خبر: ۳۶۰۵۲۳
نودمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان برگزار شد
نودمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بردسیر با محوریت مشارکت های اجتماعی ، در محل فرمانداری این شهرستان و با حضور اعضای ستاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بردسیر بر لزوم تشکیل جلسات کارشناسی اعضای ستاد، قبل از جلسه عمومی ستاد ساماندهی امور جوانان  تاکید کرد. ایرانمنش همچنین در بحث سازمان های مردم نهاد از سمن های شهرستان خواست تا بر مشکلات مهم و روز جامعه  نظیر خشکسالی، مصرف بهینه انرژی و...تمرکز کنند.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان به بیان وضعیت ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح استان پرداخت و افزود: خروجی جلسات ستاد تاکنون 950 مصوبه بوده که در حال حاضر 95 درصد این مصوبات به مرحله اجرا درآمده است . روح‌ا... اسدی در ادامه با اشاره به بحث مشارکت اجتماعی و اهمیت آن در جامعه ، از سرمایه اجتماعی به عنوان لازمه و پیش نیاز مشارکت های اجتماعی در یک جامعه یاد کرد.

معاون امور  فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در پایان صحبت های خود به اهمیت و نقش سازمان های مردم نهاد در جلب مشارکت هدفمند و مستمر اشاره و بر لزوم حمایت این سازمان ها توسط ارگان های دولتی تاکید کرد.

خدادادپور، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بردسیر نیز به بیان توانایی‌های سمن‌ها پرداخت و گفت: ارگان‌های دولتی می‌توانند با اعتماد به این سازمان ها بخشی از فعالیت های خود را جهت اجرا به آنان واگذار نمایند که البته در حال حاضر نیز شاهد اجرای این امر توسط برخی از دستگاه ها هستیم. به عنوان مثال هیات های ورزشی که در حال حاضر صد درصد امور ورزشی را بر عهده گرفته اند یا سازمان جوانان هلال احمر و یا حلقه های صالحین در سپاه، همگی نمونه های موفقی از اجرا این امر هستند.

در ادامه این جلسه دکتر خطیبی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بردسیر ضمن بیان وضعیت تشکل های دانشجویی  دانشگاه های شهرستان،  از نبود فضای هم اندیشی در دانشگاه ها انتقاد کرد و افزود دلیل اصلی این امر عدم ریسک پذیری مدیران  است.

دکتر خطیبی در ادامه صحبت های خود دو پیشنهاد جهت افزایش سطح مشارکت اجتماعی در سطح شهرستان مطرح کرد: اول ایجاد یک تشکل بین دانشگاهی به منظور ایجاد وحدت رویه در بین دانشگاه های شهرستان و دوم تشکیل یک سازمان مردم نهاد، متشکل از فرهیختگان شهرستان.

در پایان این جلسه نیز سایر اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان به بیان نقطه نظرات پیشنهادات و مشکلات موجود در بحث مشارکتهای اجتماعی پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز