رییس اتاق بازرگانی اردبیل خبر داد:

امکان بازگشایی ال سی در بانکهای استان اردبیل برای واحدهای تولیدی

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۳:۰۶:۴۴
کد خبر: ۳۶۰۷۸۳
امکان بازگشایی ال سی در بانکهای استان اردبیل برای واحدهای تولیدی
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معدن و کشاورزی اردبیل گفت: واحدهای تولیدی واجد شرایط استان می توانند از امروز (چهارشنبه) نسبت به باز کردن حساب به منظور دریافت اسناد اعتباری (ال سی) در بانک ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل گفت: بخش خصوصی می تواند برای تامین اسناد اعتباری به منظور خرید مواد اولیه و ماشین های صنعتی به بانک های تجارت، ملت و کشاورزی مراجعه کنند.

وی افزود: پیش تر واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز با مشکل نقل و انتقال پول مواجه بودند که از هم اکنون بانک ها آماده ارایه خدمات در زمینه ال سی به بخش خصوصی هستند.

رییس اتاق بازرگانی اردبیل بیان کرد: بازگشایی ال سی بر پایه روبل، روپیه، یورو، یوان پیش تر نیز با دشواری هایی انجام می شد که تجارت با چین، روسیه، هند و کره را ممکن کرده اما در نهایت موجب بالارفتن بهای تمام شده بود.

او اضافه کرد: امید می رود از روز شنبه با برقراری دوباره ارتباط بین بانکی (سوئیفت) و به فرجام رسیدن برجام، ارتباط بانکی با دیگر کشورها نیز به تدریج برقرار شده و بخشی از مشکل برطرف شود که البته باید بانک ها نیز تهسیل هایی قایل شوند.

پیرموذن عنوان کرد: درخواست بانک ها مبنی بر پیش پرداخت 20 تا 30 درصدی از سوی متقاضی برای بازگشایی ال سی باید به 10 درصد کاهش یابد و ال سی ها باید با سود معقول بانکی و یوزانس یک ساله ارایه شود. 

نظر شما