در اولین اجلاس استانی نمازدراردبیل صورت گرفت:

برپایی۵۰ هزار نماز جماعت در مدارس کشور/ اهدای انگشتر متبرک رهبری به استاندار اردبیل

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۳:۳۳:۰۲
کد خبر: ۳۶۰۷۹۵
برپایی۵۰ هزار نماز جماعت در مدارس کشور/ اهدای انگشتر متبرک رهبری به استاندار اردبیل
برای نخستین بار در سطح کشور، اولین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و سنجش دستاوردها در استان اردبیل برگزار شد و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به استاندار اردبیل اهدا شد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور از برپایی ۵۰ هزار نماز جماعت در مدارس سطح کشور با مشارکت ۱۸ هزار روحانی خبر داد.

منصور سرگزی در این اجلاس تصریح کرد: ۲۵ هزار نوبت نماز با حضور روحانی برگزار می‌شود و در ۲۵ هزار مورد دیگر نیز از ظرفیت مربیان و اولیا استفاده می‌شود.

وی با تأکید به اینکه ستاد اقامه نماز برنامه‌های متنوعی برای ترویج فرهنگ نماز در نظر دارد، متذکر شد: به‌ویژه محوریت برنامه‌ها جوانان هستند و از تمامی ایده‌های جدید در این خصوص استقبال می‌شود.

معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برگزاری اجلاس‌های استانی نماز به‌عنوان مقدمه اجلاس سراسری نماز در کشور از برگزاری اجلاس سراسری نماز در شش بهمن‌ماه در استان قزوین خبر داد.

سرگزی بابیان اینکه هم‌اینک به همراه استان اردبیل در پنج استان دیگر نیز اجلاس استانی نماز برگزار می‌شود، اضافه کرد: اجلاس‌های استانی باهدف سنجش عملکرد است و اجلاس سراسری نیز با محوریت سنجش دستاوردها برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه  در اجلاس سراسری عملکرد ستاد اقامه نماز به سمع و نظر عموم مردم خواهد رسید، خواستار تداوم اجلاس‌های استانی شد.

معاون فرهنگی و پژوهشی ستاد اقامه نماز به نقش صداوسیما، نویسندگان و هنرمندان در ترویج فرهنگ اقامه نماز اشاره کرد و متذکر شد: در استان اردبیل به دلیل برنامه‌های قابل‌قبول در ترویج فرهنگ اقامه نماز حمایت‌هایی در نظر گرفتیم.

دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل نیز در این اجلاس با بیان اینکه نماز زیباترین نماد بندگی و عبودیت در پیشگاه خدا است، گفت: بدون نماز نمی‌توان از آلودگی‌ها و وابستگی‌های فانی دنیا خلاص شد.

شکور عبدی با بیان اینکه ترویج فرهنگ توسعه اقامه نماز از بسیاری از آسیب‌های فردی و اجتماعی جلوگیری می‌کند، افزود: اگر در پی اصلاح جامعه هستیم، باید فرهنگ اقامه نماز را در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در جهت تحقق آیه 41 سوره حج قدم برداریم، تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری، شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و مردمی استان در جهت توسعه فرهنگ نماز و شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالان و خادمان نماز استان از اهداف این اجلاس است.

دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل با بیان اینکه دارای هزار و 800 مسجد در استان و 300 مسجد در مرکز استان هستیم، اضافه کرد: در 200 مسجد مرکز استان نماز جماعت ظهر و عصرومغرب و عشا و در 45 مسجد استان نیز نماز جماعت صبح دایر است.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 300 مدرسه استان در هزار و 167 مدرسه نماز جماعت برگزار می‌شود، افزود: تنها در 262 مدرسه دارای روحانی هستیم و مابقی بدون روحانی هستند.

عبدی خاطرنشان کرد: 17 دستگاه اجرایی استان بالای 90 درصد برنامه‌های فرهنگی و نماز خود را اجرا کرده‌اند و شامل تقدیر ویژه هستند، همچنین 31 دستگاه مابین 70 تا 89 درصد اجرا کرده‌اند که شایسته تقدیر هستند، 19 دستگاه مابین 50 تا 69 درصد اجرا کرده‌اند و قابل قبول می‌باشند و 5 دستگاه نیز دارای ضعف هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز