مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد:

مشکلی برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها وجود ندارد

۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۱۷:۲۴:۲۵
کد خبر: ۳۶۰۹۱۰
مشکلی برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها وجود ندارد
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر مشکلی برای تأمین سوخت اتوبوس‌ها در مشهد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی اصغر نیشابوری در سالن اجتماعات سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها درون شهری سهم قابل توجهی در حمل و نقل عمومی مشهد دارند اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی حدود دو هزار اتوبوس و مینی بوس دارد که از این تعداد حدود هزار و 800 دستگاه اتوبوس به حمل مسافران می‌پردازند و مابقی توسط مینی‌بوس‌ها انجام می‌شود.

وی با ابراز نگرانی نسبت به 23 درصدی استفاده مردم مشهد از اتوبوس بیان کرد: اگر شهروندان از اتوبوس‌ها بیشتر استفاده کنند مشکلاتی مانند ترافیک و آلودگی هوا که امروز بزرگ‌ترین معضل کلان شهرهایی از جمله مشهد است کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه میانگین جابجایی مسافر در اتوبوس 500 تا 550 نفر محاسبه شده است گفت: این امر در حالی است که اتوبوس های مشهد ظرفیت جابجایی هزار مسافر را به صورت روزانه دارند.

وی با بیان این که از اضافه شدن 37 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد خبر داد و عنوان کرد: اخیرا 850 اتوبوس مورد معاینه قرار گرفتند که کمتر از دو درصد آنها دارای مشکلاتی از جمله دودزایی بود و علاوه بر این تجهیزات گرمایشی و سرمایشی اتوبوس‌ها نیز تجهیز شد تا خدمات بهتری در اختیار مسافران قرار گیرد.

نشست خبری مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد

نیشابوری ادامه داد: با توجه به اینکه هر اتوبوس پس از 8 سال فرسوده می‌شود بنابراین باید 250 اتوبوس برای جلوگیری از فرسودگی بیشتر و حفظ مدت 8 سال فرسودگی به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه شود که امسال بر اساس همکاری دولت قرار است 33 دستگاه اتوبوس جدید همزمان با دهه فجر، 200 دستگاه اتوبوس اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه 187 اتوبوس فرسوده در سال جاری از ناوگان اتوبوس رانی مشهد خارج شده است تاکید کرد: 100 دستگاه اتوبوس بی.آر.تی در قالب مسیر سه به مشهد اضافه شده که پس از انجام طرح پیوست مطالعاتی فرهنگی اجتماعی آن شرایط ساخت مسیر بی.آر.تی نیز فراهم می شود.

نیشابوری اضافه کرد: 40 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تعدادی اتوبوس جدید از طریق دولت به سازمان اتوبوسرانی مشهد تعلق گرفته است که از این میزان تاکنون 5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد بیان کرد: دولت 50 میلیارد تومان اعتبار ویژه بهای خدمات اتوبوس‌های مشهد به عنوان سهم یک سوم خود اختصاص داده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز