امام جمعه اردبیل :

دولت در اجرای برجام برنامه محور عمل کند/ لزوم واکنش هوشیارانه به کوچکترین موارد نقض برجام

۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۱۵:۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۶۱۳۸۸
دولت در اجرای برجام برنامه محور عمل کند/ لزوم واکنش هوشیارانه به کوچکترین موارد نقض برجام
امام جمعه اردبیل گفت:دولت در طول اجرای برجام برنامه محور عمل کند و به آمریکا آموزش دهد تا رفتارش با ایران مبتنی بر کرامت و حقوق متقابل و عقلانیت باشد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به نزدیکی عملیاتی شدن برجام افزود: دولت باید هشیار بوده و به کوچکترین نقض برجام واکنش نشان دهد.

وی بیان کرد: هدف آمریکا محدودسازی توان هسته ای و مهار نقش آفرینی ایران در منطقه و تغییر رفتار در مناسبات بین المللی است.

او اظهار کرد: از نظر آنها ایران باید بپذیرد که یک کشور جهان سومی و فرمانبر است و نباید هوس فرماندهی کند و خودش را باید با هندسه سیاسی منطقه که آمریکا آن را طراحی کرده، وفق دهد و نباید هوس تغییر هندسه سیاسی منطقه را داشته باشد.

وی ادامه داد: آنان می گویند ایران نباید از محور مقاومت حمایت کند و حضور مستشاری خود در عراق و سوریه را باید قطع کند و نظام دفاعی خود را با آمریکا تنظیم نماید؛ یعنی موضوع موشکهای پیشرفته را کنار بگذارد و اسباب نگرانی آمریکا و هم پیمانان منطقه ای را فراهم نکند.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی در یک کلمه می خواهند ایران در خدمت منویات آمریکا باشد و از آنجا که می دانند ملت حماسی ابران زیر بار این ذلتها نمی رود لذا با بهانه های مختلف تحریم های جدید وضع می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان رفتار دولت را در این باب خیلی مهم دانست و گفت: آمریکا با تصمیمات خاص عکس العمل ایران را بطور مداوم تست خواهد کرد،آنها می خواهند ایران همیشه نگران بماند که مبادا تحریم ها برگردد و در این صورت است که آمریکا به خوبی می تواند ایران را مدیریت کند.

وی افزود: اگر حفظ برجام به هر قیمت تبدیل به اولویت شماره یک امنیت ملی و سیاست خارجی ایران باشد، ایران همه چیز را خواهد باخت و به یک کشور به شدت محتاط و محافظه کار تبدیل خواهد شد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: تمام تلاش رهبر انقلاب در فرمان تایید برجام این است که این ماجرا را برعکس کند یعنی آنها بطور مدام نگران باشند که نکند ایران به نقطه اول هسته ای برگردد.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به حوادث 19 ژانویه روزی که با فروپاشی شوروی سابق آذری ها قرآن به دست به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران یعنی طرف وطن تاریخی و خاک مادری خود راه افتادند، اشاره کرد و گفت : آنها با سرازیر شدن به ایران تعلق خود را به این سرزمین و هویت دینی اعلام داشتند، این روز، روز رستاخیز ملت بزرگ آذربایجان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز