در سلسله نشست های«چله انقلاب» عنوان شد

عشق به امام رضا کافی نیست؛ باید رضوی زندگی کرد

۱۳۹۴/۱۰/۲۶ - ۰۸:۰۰:۴۰
کد خبر: ۳۶۱۴۷۴
عشق به امام رضا کافی نیست؛ باید رضوی زندگی کرد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:دیندرای فراتر از عشق به امام حسین و امام رضا به این معنا است که در زندگی روزانه و به صورت عملی تعالیم ائمه(ع) را رعایت کنیم و حسینی و رضوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن بنیانیان در سلسله نشست های«چله انقلاب» که در جمع نمازگذاران مسجد قائم(عج) واقع در خیابان شیرودی برگزار شد اظهار کرد: دینداری یکی از مهم ترین موضوعات زندگی هر انسان به شمار می رود و هر فرد باید با خود محاسبه کند و ببیند در طول حیات خود چقدر توانسته دین خدا را یاری نماید.

وی افزود:مطابق تعالم اسلامی دینداری باید از نهاد خانواده آغاز و در بین فرزندان نهادینه شود که اگر این مهم رخ ندهد، فرزندان پس از ورود به مدرسه و با تشویق معلمان ممکن است مدتی به انجام واجبات دینی از جمله خواندن نماز بپردازند، اما بعد از مدتی همه چیز را ترک کرده و یا دچار شک وتردید می شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد:نوع برخورد والدین با فرزندان وسخنانی که در  محیط خانواده رد وبدل می شود در آینده کودکان بسیار مهم است و نباید به گونه ای رفتار کرد که فرزند پس از ورود به اجتماع دچار دوگانگی شخصیتی و تردید در اعتقاد خود شود.

بنیانیان تاکید کرد:وقتی بچه می بیند که پدر ومادر وی به صورت مداوم از برخی نزدیکان که دارای ثروت هستند اما به موضوعات دینی بی توجه هستند تعریف می کنند،ناخداگاه فرزند فکر می کند برای موفقیت باید همانند فرد معرفی شده باشد و در نتیجه اعتقادات مذهبی اش کم رنگ می شود.

وی تاکید کرد:درست که فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تاثیر مخربی بر شخصیت مذهبی فرزندان دارند،اما باید توجه داشت قبل از این مرحله ، نهاد خانواده است که می تواند آسیب های فرهنگی و اعتقادی را به حداقل ممکن کاهش دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:ارتباط والدین باید با مدارس به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا آموزش هایی که به فرزندان در مدرسه داده می شود با اصول تربیتی در خانواده هماهنگ باشد تا فرزندان دچار تضاد نشوند.

بنیانیان با اشاره به تعالیم ائمه اطهار(ع) در موضوع دینداری گفت:امامان ما مداوم بر خود سازی تاکید داشته اند زیرا اگریک فرد بتواند خود را اصلاح کند جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

وی تاکید کرد:همه ما عاشق امام حسین(ع) وحضرت امام رضا(ع) و دیگر معصومین هستیم،اما این کافی نیست و این علاقه زمانی کامل می شود که در زندگی روزانه و به صورت عملی تعالیم ائمه(ع) را رعایت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:برخی می گویند دینداری وظیفه علما است که این گفته غلط است و همه ما باید در هر شغلی که مشغول به کار و فعالیت هستیم،دین را ملاک عمل قرار دهیم.

بنیانیان تاکید کرد: متاسفانه یکی از موضوعاتی که باعث می شود تا زوج های جوان از هم طلاق بگیرند،دروغ هایی است که در ابتدای زندگی به هم می گویند و با آشکار شدن حقایق دیگر ادامه زندگی ممکن نیست و این همان عدم رعایت تعالیم دینی در زندگی است.

وی بیان کرد:دلیل اینکه مردم در این کشور انقلاب کردند و هزاران شهید را فدای آرمان های خود کردند،ساخت خیابان وجاده و برج نبود،بلکه هدف تربیت انسان های دیندار و ساختن جامعه دینی بود که اگر این مهم امروز رخ نداده،خیانت به خون شهدا است و باید روزی پاسخگوی اقدامات خود باشیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز