فرماندار محمودآباد خبر داد:

تعاونی ها نزدیک ترین راه به شیوه اقتصاد اسلامی است

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۰۹:۵۷:۵۵
کد خبر: ۳۶۲۴۸۳
تعاونی ها نزدیک ترین راه به شیوه اقتصاد اسلامی است
جلسه کارگروه توسعه تعاون و اشتغال شهرستان محمودآباد در فرمانداری محمودآباد با حضور فرماندار و مدیرکل کار و تعاون و رفاه اجتماعی مازندران و اعضای کارگروه توسعه تعاون و اشتغال شهرستان محمودآباد تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ یحیی یوسف پور، فرماندار محمودآباد، طی سخنانی در این جلسه گفت: تعاونی در نظام جمهوری اسلامی نزدیک‌ترین راه به شیوه اقتصاد اسلامی بوده چون در اسلام به عدالت اجتماعی و توزیع مناسب ثروت در جامعه تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرکت‌های تعاونی می‌شود این سیستم را درست به‌کار گرفت، بیان داشت: در دنیا 40 تا 90 درصد عضو تعاونی‌ها هستند.

یوسف‌پور تصریح کرد: هنوز توجه ویژه‌ای به جایگاه شرکت تعاونی نشده است و همه ما مقصر هستیم چون آنچه به بخش خصوصی توجه می‌کنیم این بخش را جدی نگرفتیم که باید خروجی کار مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار محمودآباد با اعلام اینکه در حال حاضر در سطح شهرستان حدود 788 تعاونی ثبت شده داریم، افزود: بانک‌ها باید اعتماد کنند و تسهیلات را در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار دهند تا آن‌ها بتوانند کار و اشتغال‌آفرینی را شروع کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد گفت: حتما باید تعاونی‌های فعال در شهرستان معرفی و تشویق شوند و در مناسبت‌های مختلف باید با آموزش مردم را از مزیت‌های تعاونی‌ها آگاه کنیم تا مردم مشارکت کنند.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: اگر به بخش آموزش بیشتر توجه شود کارایی آن بیشتر است و این فرمایش مقام معظم رهبری بوده که رویکرد به اقتصاد مقاومتی این است که به تولید داخلی بها دهیم.

فرماندار محمودآباد در پایان گفت: در این شهرستان تعاونی بخش توریستی و گردشگری نداریم که این باید تشکیل شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز