فرماندار محمودآباد خبر داد:

اقامت بیش از ۳۰۰۰ قو در تالاب سرخرود

۱۳۹۴/۱۰/۲۸ - ۱۰:۳۵:۱۱
کد خبر: ۳۶۲۵۲۴
اقامت بیش از ۳۰۰۰ قو در تالاب سرخرود
فرماندار محمودآباد به اتفاق بخشدار سرخرود و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد و فعالان حفاظت محیط زیست از تالاب سرخرود بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سرخرود؛ یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد، در حاشیه این دیدار به خبرنگاران گفت: همه ساله با شروع فصل سرما مهاجرت تعداد کثیری قوهای فریاد کش جهت زمستان گذرانی به تالاب وزرامحله سرخرود آغاز می شود.

وی گفت: امسال بیش از 3000 قطعه قوی آواز خوان به این منطقه مهاجرت کردند که به همت شهرداری سرخرود و اداره حفاظت محیط زیست در راستای حفاظت و حراست از این مواهب الهی کانکسی در محل تجمع آنها استقرار داده و تعدادی از مامورین اجرایی حفاظت محیط زیست بصورت شبانه روزی جهت تامین امنیت در منطقه حضور دارند.

وی افزود: به منظور تغذیه این مهمانان حدود 6 تن ذرت توسط اداره کل محیط زیست مازندران خریداری و به محل تالاب منتقل شد و نیز حدود 2 تن ذرت توسط نهادهای دولتی وسازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست  با هدف متمرکز شدن جمعیت قو ها جهت کنترل هر چه بهتر و عدم پراکندگی جهت پذیرایی در محل تالاب توزیع گردید.

فرماندار محمودآباد ضمن دعوت از عموم شهروندان و هم استانی ها جهت بازدید از این تالاب گفت: تمهیدات لازم جهت حضور مسافران و بازدید از این جلوه ویژه و طبیعت زیبا فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در محمودآباد با اشاره به اهمیت تامین غذای قوهای مهاجر خواستار مشارکت مردم فهیم مازندران شد و گفت: غذای مصرفی روزانه قوها ذرت و گندم بوده و این انتظار میرود تا مردم به اندازه توان خود در تامین نیاز مصرفی روزانه قوها ما را یاری نمایند.

یوسف پور  تالاب قوهای فریاد کش سرخرود را موهبتی الهی جهت جذب توریست و گردشگران در سرخرود عنوان کرد و گفت: حفاظت از جان قوها و پرهیز از شکار این حیوانات را وظیفه عمومی عنوان کرد.

photo_2016-01-18_11-30-34

photo_2016-01-18_11-31-13

photo_2016-01-18_11-31-22

photo_2016-01-18_11-31-27

photo_2016-01-18_11-31-31

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز