وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

نسبت کارانه پزشکان و پرستاران چهار به یک است

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۴:۳۶:۳۳
کد خبر: ۳۶۴۱۹۹
نسبت کارانه پزشکان و پرستاران چهار به یک است
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : تبعیض کارانه پزشکان و پرستاران مورد تایید نیست و تفاوت حقوق یک به چهار است. وی اظهار کرد : این تفاوت باید در حالت ایده آل سه به یک و برابر با متوسط کشوری باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ، سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر جمعه در جمع خبرنگاران افزود :آمارابتلا به سرطان در این کشور نسبت به کشورهای منطقه و کل دنیا کمتر است.
وی با بیان اینکه کشور در معرض آسیب در جهت ابتلا به این بیماری قرار دارد ادامه داد: به طور معمول سرطان سه تا چهار دهه بعد از در معرض آسیب بودن افراد راگرفتار خواهد کرد.
وی بیان کرد : مسیری داریم دنبال می کنیم که همه کشورهای دنیا دچار هستند و باید در این راستا مراقبت کرد .
وی گفت :مراقبت های لازم توسط مردم در مرحله اول و دولت درخصوص مواد غذایی ،هوا و آب باید لحاظ شود.

*** نسبت کارانه پزشکان و پرستاران چهار به یک است
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : تبعیض کارانه پزشکان و پرستاران مورد تایید نیست و تفاوت حقوق یک به چهار است.
وی اظهار کرد : این تفاوت باید در حالت ایده آل سه به یک و برابر با متوسط کشوری باشد .
وی با بیان اینکه نمی توانیم کارانه پزشک متخصص را با پرستار مقایسه کرد گفت :تنها وزارت خانه ای که به صورت عملیاتی حساب ها را به طور مشخص و دقیق دارد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است .
وی بیان کرد :در حال حاضر حساب 575 بیمارستان کشور آنلاین است و متوسط دریافتی پزشکان و پرستاران را مستند و امید است که این نسبت سه به یک شود
هاشمی اضافه کرد : بودجه وزارت خانه بهداشت در سال آینده نیز مشابه سال 94 است ودر این راستا مشکلی وجود ندارد .

*** راه اندازی مرکز رادیو تراپی در لرستان
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : رادیو تراپی از نیازهای جدی لرستان است ودر حال حاضر یکی از کمبودهای بخش بهداشت و سلامت این استان است .
وی تاکید کرد :این کمبود در لرستان پیگیری می شود و کمتر از شش ماه باید در این زمینه رسیدگی شود .

***احداث بیمارستان 500 تختخوابی شهدای عشایر خرم آباد
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت : بیمارستان عشایر خرم آباد در قالب قرار داد با قرار گاه خاتم الانبیا با ظرفیت 500 تخخواب در مدت 36 ماه به بهره برداری خواهد رسید .
وی اظهار کرد : این طرح توسط قرارگاه خاتم اجرا می شود و در عین حال کلیه مراکز بهداشتی و خانه های بهداشتی و مراکز جامع پایگاه سلامت در قالب 100بیش از طرح با همکاری وزارت بهداشت و قرارگاه خاتم و استانداری لرستان در کمتر از یک سال به پایان می رسد .
وی با بیان اینکه ساخت هر تخت بیمارستان در ایران بیش از پنج میلیارد ریال نیازمند اعتبار است ادامه داد :با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا عملیات اجرایی ساخت سه هزار تخت بیمارستاین در کشور آغاز شده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز