رییس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین خبر داد؛

پیشنهاد خواهرخواندگی دومین شهر بزرگ اسلواکی با شهر قزوین

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۱:۴۳:۰۷
کد خبر: ۳۶۴۴۳۵
پیشنهاد خواهرخواندگی دومین شهر بزرگ اسلواکی با شهر قزوین
منجم: معاون نخست وزیر جمهوری اسلواکی به همراه سفیر این کشور در ایران از شهر قزوین بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "پیتر کاژمیر" معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد جمهوری اسلواکی در راس یک هیات بلند پایه روز چهارشنبه 30دی ماه وارد شهر قزوین شد و در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه مورد استقبال مدیران شهرداری قزوین قرار گرفت.

علیرضا منجم رییس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین در این راستا در گفت وگو با خبرنگار برنا در قزوین اظهار کرد: معاون نخست وزیر اسلواکی و هیات همراه یک سفر سیاسی و اقتصادی به ایران داشته اند.

وی افزود: برای این افراد یک برنامه گردشگری نیز در نظر گرفته شده بود که به میزبانی شهرداری قزوین از مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه، بازار قزوین و عمارت چهلستون بازدید کردند و توضیحات کاملی از سوی رشوند آوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به آن ها ارائه شد.

براساس این گزارش؛ با ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگی های شهر قزوین و میزبانی شهر قزوین در اجلاس سال2016 جاده ابریشم پیشنهاد خواهرخواندگی شهر قزوین را با یکی از شهرهای اسلواکی مطرح کرد که با استقبال هیات اسلواکی مواجه شد.

"جان بوری"، سفیر جمهوری اسلواکی در ایران با اظهار خوشحالی از بازدید شهر قزوین و جاذبه های دانشگاهی و تاریخی قزوین و استقبال از پیشنهاد خواهرخواندگی قزوین با یکی از شهرهای جمهوری اسلواکی، شهر کوشیتسه دومین شهر بزرگ این کشور را که دارای ویِژگی های تاریخی و فرهنگی مشابه شهر قزوین می باشد پیشنهاد دادند.

وی افزود: این شهر همانند شهر قزوین که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد جز شهرهای اصلی جاده کهربا در اروپا از دریای بالتیک می باشد و نقطه تلاقی جاده ابریشم و جاده کهربا بوده است.

سفیر جمهوری اسلواکی در ایران بیان کرد: همچنین در سال2016 به عنوان پایتخت ورزش اروپا برگزیده شده و در دوره امپراطوری اتریش هانگری زمانی پایتخت این امپراطوری بوده است.

در پایان این سفر مقرر شد ارتباطات لازم برای انعقاد تفاهم خواهرخواندگی بین 2شهر برقرار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز