عضو هیأت علمی گروه زیست فناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی؛

پودر نوشیدنی فراسودمند زرشک در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی تولید شد

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۵:۲۱:۴۹
کد خبر: ۳۶۴۵۹۱
پودر نوشیدنی فراسودمند زرشک در پژوهشکده علوم و صنایع غذایی تولید شد
عضو هیأت علمی گروه زیست فناوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: پودر نوشیدنی فراسودمند زرشک به همت محققان پژوهشکده علوم و صنایع غذایی تولید و در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار کشور عرضه شد.

«دکتر احمد بالندری» مجری طرح مذکور در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد در این خصوص بیان کرد: میوه گیاه زرشک دارای خواص دارویی و درمانی بسیاری است که به طور قطع فرآورده های غذایی و نوشیدنی های تهیه شده از آن می تواند به عنوان یک محصول فراسودمند مورد بهره برداری قرار گیرند.

 عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در مورد پودرهای نوشیدنی مصنوعی مورد استفاده در محصولات غذایی فرآوری شده گفت: این پودرها حاوی انواع رنگ های سنتزی، شکر و افزودنی های ناسالم هستند که در دراز مدت سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد.

بالندری در خصوص مزایای پودر نوشیدنی فراسودمند زرشک تصریح کرد: رنگ جذاب، خواص درمانی منحصر بفرد، طعم دلپذیر، استفاده از شیرین کننده های طبیعی و خاصیت آنتی اکسیدانی از مهمترین مزیت های تولید این پودر طبیعی به شمار می روند.

وی به فرمولاسیون طبیعی پودر نوشیدنی فراسودمند حاوی پروبیوتیک اشاره و تاکید کرد: با توجه به اینکه این پودر نوشیدنی از میوه طبیعی زرشک بی دانه تولید می شود از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است و می تواند به محصولی قابل رقابت با نوشیدنی های موجود در بازار تبدیل شود.

بالندری گفت: جایگزین شدن این محصول فراسودمند با نوشیدنی های فعلی می تواند گامی موثر در راستای ارتقاء سلامت عمومی جامعه و نیز ایجاد بازار اقتصادی ویژه برای کشور با توجه به تولید انحصاری زرشک در ایران محسوب شود.

شایان ذکر است پروبیوتیک ها، میکروب های زنده ای هستند که با حضورشان در مواد غذایی، سبب بهبود فلور میکروبی دستگاه گوارش شده و آثار مفیدی برای مصرف کننده دارند.

همچنین پروبیوتیک ها نقش حائز اهمیتی در افزایش اثرات سلامت بخش  فرآورده های غذایی دارند. از این رو باکتری های پروبیوتیک افزوده شده به نوشیدنی فراسودمند زرشک، به آن ارزش تغذیه ای بالاتری می بخشد که سبب افزایش مقاومت سیستم دفاعی بدن و جلوگیری از ابتلای مصرف کننده به برخی بیماری ها می شود.

 

 

نظر شما