معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:

دانشگاه علوم پزشکی کرمان فناور برتر کشوری/ معرفی کرمان به عنوان شهر دوستدار پیشگیری از ایدز توسط سازمان بهداشت جهانی

۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۲:۴۷:۱۷
کد خبر: ۳۶۴۹۳۶
دانشگاه علوم پزشکی کرمان فناور برتر کشوری/ معرفی کرمان به عنوان شهر دوستدار پیشگیری از ایدز توسط سازمان بهداشت جهانی
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت با حضور رییس جمهوری و وزرای بهداشت و علوم، گفت: دانشگاه کرمان به عنوان فناور برتر در این جشنواره معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس پرداختی با اعلام این خبر افزود: دکتر کریمی مبارکه فوق تخصص زانو با تولید گچ و آتل فایبرگلاس موفق شد در این جشنواره به عنوان فناور برتر معرفی شود.

وی افزود: در این جشنواره سه جایزه توزیع شد که دانشگاه علوم  پزشکی تهران با بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان، انسیتوپاستور با راه‌اندازی بیشترین شرکت‌های دانش بنیان و کرمان به عنوان فناور برتر کشور معرفی شدند.   

وی اظهار داشت: همچنین با برگزاری بیست و یکمین جشنواره رازی در 28 دی ماه سال جاری، مرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان رتبه اول را کسب کرد و از دکتر محمد رضا بانشی به عنوان رییس مرکز تجلیل به عمل آمد.

 وی گفت: مرکز مدل سازی در سلامت دانشگاه تنها مرکز تحقیقاتی در ایران است که در طی دو سال، امتیاز آن 32 برابر رشد کرده است.

 دکتر پرداختی در ادامه گفت: مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به دلیل نمایه شدن اسکوپوس و نظم در انتشار شمارگان مجله به عنوان رتبه برتر بیست و یکمین جشنواره رازی انتخاب شد و از دکتر غلامحسینیان سردبیر این مجله در این جشنواره قدردانی شد.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همچنین دکتر مجید فصیحی هرندی رئیس مرکز تحقیقات کیست هیداتید دانشگاه به عنوان نایب رییس انجمن مرکز آسیایی کیست هیداتید انتخاب شده است.

برگزاری نشست ماهیانه با موسسه عضله شناسی پاریس از طریق ویدئو اسکایپ

 دکتر پرداختی با اشاره به برگزاری مدرسه زمستانی میولوژی (عضله شناسی) در دی ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه گفت: بعد از برگزاری این مدرسه و با توجه به ویزیت بیش از 100 بیمار در  زمان برگزاری این مدرسه مقرر شد نشست ماهیانه با موسسه عضله شناسی پاریس از طریق ویدئو اسکایپ برگزار و در این نشست در مورد بیماری های عصبی عضبلانی بحث و گفت وگو شود.

وی ادامه داد: در مدرسه زمستانی میولوژی 36 متخصص اعصاب، پاتولوژی، اطفال، داخلی، طب فیزیکی و ژنتیک شرکت کردند و بیش از 100 بیمار نیز با موارد پیشرفته اختلالات عصبی عضلانی از استان های مجاور و همچنین استان کرمان ویزیت شدند.

معرفی کرمان به عنوان شهر دوستدار پیشگیری از ایدز توسط سازمان بهداشت جهانی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرمان به عنوان بیست و دومین شهر دوستدار پیشگیری از ایدز توسط سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پروفسور جرج رادر فورد از دانشگاه کالیفرنیا رئیس پژوهشکده سلامت جهانی و مدیر موسسه طب پیشگیری و بهداشت عمومی از پژوهکشده آینده پژوهشی و هاب منطقه ای ایدز بازدید کرده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری کرمان زیر نظر مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابراز داشت:‌ نخستین کارگاه در این مرکز با عنوان "دانش چند بعدی"در مهر ماه امسال برگزار شد.

دکتر پرداختی افزود: هدف این کارگاه ایجاد ارتباط بین علوم پایه و کاربردهای بالینی بود که با  توجه به اینکه از سال 66 که وزارت علوم و بهداشت تفکیک شدند، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه همچنین به مدل‌سازی ریاضی تومورهای سرطانی و رهایش دارو به شبکه عروقی تومورهای سرطانی مطرح شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برگزاری کارگاه منطقه‌ای اخلاق در پژوهش گفت: این کارگاه با حضور دبیر کمیته اخلاقی کشوری در وزارت بهداشت برگزار شد و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

دکتر پرداختی با اشاره به فعالیت‌های بین‌الملل معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: نخستین کنگره بین‌المللی پزشکی افضلی‌پور با محوریت پاتولوژی در آبان ماه امسال با حضور دو استاد بین‌المللی دانشگاه هاروارد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این کنگره از کشورهای آمریکا، ایتالیا، انگلستان، جمهوری چک و پرتغال مهمان داشتیم و به بحث پاتولوژی به ویژه سر و گردن پرداخته شد و فرصت خوبی بود تا موارد خاص مطرح شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از امضای تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه مدیترانه شرقی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه هر دانشگاهی در ایران بخواهد با این دانشگاه ارتباط برقرار کند باید از طرف دانشگاه علوم کرمان مسیر شود.

وی ابراز داشت: 80 درصد دانشجویان دانشگاه مدیترانه شرقی خارجی هستند و از بیش از 83 کشور دانشجو دارد و در آینده نیز در حوزه دندانپزشکی با این دانشگاه تفاهمنامه منعقد می‌شود.

 موفقیت های دانشگاه در سایر حوزه ها

دکتر پرداختی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ارزیابی سال 93 رتبه پنجم کشوری را در حوزه آموزشی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

وی بیان داشت: رتبه‌های اول حوزه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شامل شهید بهشتی، تهران، شیراز، تبریز و کرمان است که کرمان با تبریز تنها نیم امتیاز به لحاظ آموزشی فاصله دارد.

دکتر پرداختی عنوان کرد: در حوزه پژوهشی نیز دانشگاه علوم پزشکی کرمان شش پله صعود داشته و دفتر فنی دانشگاه رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

برگزاری سه همایش ملی و بین المللی در سال آینده

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به همایش‌های پیش روی این دانشگاه اظهار داشت: شهریور ماه 90، نخستین کنگره بین‌المللی اختلالات وابسته به مواد در کودکان و نوجوانان، مهر ماه آینده همایش ملی آینده پژوهی در حوزه‌های سلامت و آبان ماه همایش بین‌الملل انجمن داروسازی، آخرین آزمایش های آزادسازی دارو، سیستم‌های نانو و ... را خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز