مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی:

صادرات دامی استان به ۳۰ کشور جهان می رسد

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۱:۳۵:۳۵
کد خبر: ۳۶۵۳۴۳
صادرات دامی استان به ۳۰ کشور جهان می رسد
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از صادرات انواع دام و فرآورده های خام دامی با نظارت و مجوز بهداشتی دامپزشکی استان به 30 کشور جهان خبر داد.

دکتر مجید روحانی نژاد در گفتگو با خبرنگار برنا افزود: میزان صادرات انواع دام و طیور و کالاهای مرتبط طی مدت 10 ماهه ابتدای امسال بیش از 49 هزار تن بوده که برای این میزان ارزش دلاری معادل با 59 میلیون دلار در قرنطینه های دامپزشکی استان به ثبت رسیده است.

وی مقصد صادرات استان را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و افزود: تخم مرغ خوراکی با وزن 32 هزارتن و ارزش دلاری 17 میلیون دلار در صدر کالاهای صادراتی این گروه قرار گرفته است که مقصد عمده این فرآورده کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان بوده است. دکتر مجید روحانی نژاد اظهار داشت: صادرات خوراک آماده دام و طیور نیز با وزن 1800 تن و ارزش دلاری 710 هزار دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 102 درصد رشد داشته است و مقصد عمده کالاهای این گروه کشورهای افغانستان-تاجیکستان-ترکمنستان بوده است و رشد صادرات در این بخش نشان از پویایی کارخانجات و تولیدکنندگان این حوزه دارد که سبب علاقه مندی کشورهای مقصد به این گروه از کالاهای تولیدی کشورمان شده است.

وی در زمینه واردات نیز اظهار داشت: واردات ایران از 4 کشور قزاقستان، ترکمنستان،تاجیکستان وافغانستان صورت می گیرد. روحانی نژاد عمده اقلام وارداتی استان در زمینه دام و طیور راجودامی ، کنجاله پنبه دانه، گندم دامی ، پیله ابریشم و ... دانست که همگی قبل از ورود به کشور بایستی مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ نمایند.

نظر شما