سهل انگاری کاربران، مهم‌ترین عامل بروز آسیب در فضای مجازی است

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۲:۴۱:۲۲
کد خبر: ۳۶۵۴۱۳
سهل انگاری کاربران، مهم‌ترین عامل بروز آسیب در فضای مجازی است
رئیس پلیس فتا "جیرفت" سهل انگاری کاربران را مهمترین عامل بروز اتفاقات ناگوار و آسیب ها در فضای مجازی دانست

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سروان" محمدرضا نجارزاده"  با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد حضور بسیاری از کاربران ایرانی در فضای شبکه های اجتماعی با مخاطراتی در رابطه با تهدید حریم خصوصی آنان مواجه است، افزود: سهل انگاری این دسته از کاربران، گاه صدمات جبران ناپذیری به آنان وارد می کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: مطالعه ی سبک کاربری کاربران ایرانی نشان می دهد که معمولاً کاربران درخواست سایر کاربران برای دوستی را به راحتی می پذیرند و این در حالی است که در شبکه های اجتماعی دوست یابی تنها دوستان و آشنایان در فضای واقعی در این فضا نسبت به اتصال و اشتراک گذاری اطلاعات و محتوا اقدام می کنند.

وی خاطر نشان کرد:فضای شبکه های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت های جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری، اشاعه مسائل ضد اخلاقی و سایر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می کنند.

"نجارزاده "در بخش دیگری از سخنان خود به چت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: چت در واقع محیطی مجازی است که افراد در آن می‌ توانند با یکدیگر تبادل نظر کنند اما گاهی اوقات برخی افراد نیز با نیت های مختلف وارد چت‌روم‌ها می‌شوند و در موارد بسیاری کلاهبرداران و شیادان در چت‌روم‌ها با نام‌ها و اطلاعات نادرست و جذاب اقدام به برقراری ارتباط با سایر کاربران می‌کنند و از این طریق دامی برای افراد می‌گسترند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:استفاده بیش از حد از چت‌های اینترنتی می‌تواند منجر به اختلالات روانی دراز مدت در افراد شود زیرا هر قدر فاصله بین دنیای واقعی و تخیّلی افراد بیشتر شود، می‌تواند منجر به افسردگی و بروز اختلالات روانی در افراد شود.

رئیس پلیس فتا شهرستان جیرفت در پایان به کاربران توصیه کرد : تمامی شبکه های اجتماعی، ابزارهایی را در اختیار شما می گذارند که نسبت به تنظیم حوزه ی حریم خصوصی خود اقدام کنید. با استفاده از این ابزارها می توانید با خیال راحت تر نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات با دوستان اقدام کنید و دسترسی دیگران را محدود کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز