معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

نگهداری از ۱۰۰ شتر در مرکز ملی توسعه شتر دوکوهانه مغان

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۳:۲۵:۱۰
کد خبر: ۳۶۵۴۴۶
نگهداری از ۱۰۰ شتر در مرکز ملی توسعه شتر دوکوهانه مغان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از نگهداری و حفظ ۱۰۰ شتر در قالب طرح توسعه شتر دوکوهانه در شهر جعفرآباد مغان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، بهلول تکلوی در بازدید از مرکز ملی حفظ و توسعه شتر دوکوهانه جعفرآباد مغان افزود: این مرکز در راستای جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه در شمال استان اردبیل راه اندازی شده است.

وی حفظ ذخایر ژنتیکی شترهای دوکوهانه را از دیگر اهداف این مرکز ملی برشمرد و متذکر شد: در این مرکز طرح توسعه شترداری به منظور افزایش نژاد این گونه های کمیاب اجرا می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به برنامه ریزی برای بازدید نمایندگان سازمانهای بین المللی از جمله فائو وACSAD   از این مرکز تصریح کرد: این بازدید در راستای توسعه فعالیت های آن خواهد بود.

وی با بیان اینک مصمم هستیم طرح های حفظ و تکثیر این گونه را توسعه دهیم، ادامه داد: برای این منظور نیاز داریم که با مراکز و سازمان های بین اللملی فعال در این بخش ارتباط دو سویه برقرار شود.

تکلوی با اشاره به تجهیز و توسعه این مرکز در آینده ای نزدیک متذکر شد: در این راستا بزودی این مرکز به امکانات تخصصی و آزمایشگاهی تجهیز خواهد شد.

وی همچنین از طرحی برای مشارکت شترداران منطقه در طح های توسعه ای خبر داد و عنوان کرد: در این خصوص شترداران دوکوهانه منطقه  به ازاء نگهداری و پرورش هر شتر مبلغی به عنوان حق انگیزه دریافت خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز