مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

توسعه عدالت آموزشی از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی است

۱۳۹۴/۱۱/۰۶ - ۰۹:۵۸:۳۷
کد خبر: ۳۶۵۷۱۴
توسعه عدالت آموزشی از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توسعه عدالت آموزشی یکی از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جمع کارکنان حوزه اداری آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس تفکر خرد جمعی و احترام به حقوق دیگران شکل گرفت و به پیروزی رسید، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به دنبال حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و پیام آور صلح، دوستی و عدالت برای همه ی مردم دنیا به خصوص مردم ایران بوده و هست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی عدالت درزمینه آموزش و سلامت را در همه سطوح کشور به ارمغان آورد .

محسن بیگی به فرجام برجام نیز اشاره و اظهار کرد: برجام پیروزی بزرگی است که ضمن خروج کشور از انزوا زمینه گسترش و ترویج تفکر اسلام و اندیشه های ناب اسلامی را در دنیا فراهم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: عصبانیت رژیم صهیونیستی و بعضی از کشورهای متخاصم عربی نشان از عظمت و بزرگی پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته ای همراه با تعامل و عقلانیت دولت تدبیر و امید دارد.

محمد محسن بیگی با تاکید بر اینکه بسط و توسعه عدالت آموزشی جزء اصلی ترین اهداف انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت:هرچند تا رسیدن به توسعه عدالت آموزشی به طور کامل و کیفی فاصله داریم اما به برکت نظام مندی جمهوری اسلامی امکانات و ابزار اولیه آموزشی در اقصی نقاط کشور فراهم گردیده است.

وی با بیان اینکه شکوفایی فطرت انسان ها رسالت آموزش و پرورش است خیرخواهی، خداجویی ، زیبا نگری، کنجکاوی، پرسشگری و عدالت خواهی را ازمهمترین خصوصیات فطری انسان ها برشمرد.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: در صورت شکوفایی این استعداد ها دانش آموزان قطعا به سمت کمال هدایت می شوند و زمینه احترام به حقوق دیگران، مطالبه گری، احساس رضایت از عملکرد در آنها نهادینه شده و نوع دوستی و شادابی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانش به تنهایی فقط پله اول برای رسیدن به کمال است بر نهادینه کردن تفکر و تدبر درجامعه و مدارس همراه با ارتقاء دانش تاکید کرد.

محمد محسن بیگی افزود: دانش باید در نگرش دانش آموزان نسب به خود، جامعه و دنیای اطرافشان تغییر ایجاد کند تا آنان یاد بگیرند هرکاری را همراه با تفکر، تحقیق و بررسی انجام دهند.

وی بر نهادینه کردن تفکر، تدبر و تعقل در برنامه ها و فعالیت ها ی زندگی دانش آموزان در مدارس تاکید کرد.

محسن بیگی با تاکید بر حضور حداکثری مردم، دانش آموزان و فرهنگیان در انتخابات های سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: اگر افراد را بر اساس تفکر، تعقل و تدبیر انتخاب کنیم، بی شک اتنخاب شایسته ای انجام داده و گام موثری در آبادانی و توسعه کشورمان برداشته ایم.

وی از پدر، مادر، معلم، کارکنان دولت و متولیان امور دینی و سیاسی به عنوان شخصیت های اجتماعی نام برد و ضمن تاکید بر احترام به این شخصیت ها، گفت: شکسته شدن حرمت و احترام شخصیت ها اجتماعی بزرگترین آسیب برای یک جامعه است.

نظر شما