قطعه اصفهان با دستان رهبر ارکستر ایرانی در نصف جهان به صدا در امد

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۰۹:۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۶۶۱۲۳
قطعه اصفهان با دستان رهبر ارکستر ایرانی در نصف جهان به صدا در امد
صبح روز سه شنبه، ششم بهمن ماه 1394 نشست خبری رهبرارکستر ایرانی ،شهرداد روحانی در هتل کوثر اصفهان برگزار شد.

  صبح روز سه شنبه، ششم بهمن ماه 1394 نشست خبری رهبرارکستر ایرانی ،شهرداد روحانی در هتل کوثر اصفهان برگزار شد.  

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،در این نشست صمیمانه شهرداد روحانی در آغاز سخنان خود گفت در تور موسیقی خود به شهرهای مختلف ایران قصد دارد قطعاتی را که طی سی سال فعالیت در زمینه موسیقی و آهنگسازی ساخته با پیانو اجرا کند. همچنین، یادآور شد که برخی از قطعات اجرایی برای نخستین بار است که در ایران اجرا می شود. اجرای این قطعات از دو هفته پیش در تهران آغاز شد و با اجرای آنها برای نخستین بار، در اصفهان ادامه می­یابد.

  وی استقبال مردم اصفهان از او در جشن امضای آثارش را کم نظیر خواند و بیان کرد انتظار چنین استقبالی را در تهران داشته،ولی حضور عظیم مردم اصفهان، علی الخصوص جوانان اهل موسیقی، برایش شگفت انگیز بوده است.

  روحانی، جاری شدن "قطعه اصفهان" بر کلیدهای پیانو در شهر گنبدهای فیروزه­ای را اتفاقی خجسته دانست و از اینکه پس از سال­ها اجرای این قطعه در فراسوی مرزها بالاخره می­تواند این قطعه را در شهر اصفهان بنوازد ابراز خشنودی کرد.

  از جمله سوالات مطرح شده در نشست خبری وضعیت موسیقی ایران بود که روحانی پیشرفت موسیقی ایران را در مقایسه با کشورهای همجوار و آسیای شرقی، با وجود نبوغ و استعداد جوانان ایرانی، کند خواند و پشتیبانی دولت از موسیقی و هنرمندان را مهمترین عامل پیشرفت در این زمینه دانست.

  موسیقیدان سرشناس کشورمان، تلاش مداوم، کار زیاد و شانس را از جمله عوامل موثر در موفقیت خود خواند و کمبود امکانات را تنها دلیل مهاجرتش به خارج در دوران جوانی عنوان کرد و در ادامه افزود با توجه به ترجمه کتاب­ها و دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت دیگر چندان نیازی به مهاجرت نیست و تنها نکته مثبت سفر به خارج، قرار گرفتن در محیط رقابتی است. وی همچنین سخت­کوشی، مطالعه زیاد، قرار گرفتن در کوران کار جهانی و حرکت دوشادوش با جهان را ضامن موفقیت جوانان اعلام کرد.

  آهنگساز برجسته ایرانی، وجود مسابقات در رشته موسیقی را بعنوان یکی از عوامل مهم پیشرفت جوانان مطرح کرد و با آرزوی برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تمامی استان­های ایران، حذف بخش مسابقه از این جشنواره را یکی از نقاط ضعف آن خواند.

  در ادامه و با توجه به زمان درازی که لازم است تا فرد موسیقی را در سطح عالی بیاموزد، روحانی بر لزوم آموزش موسیقی  از سنین پایین تاکید کرد و نقش فرهنگسراها و مدارس را در این زمینه بسیار پررنگ دید. وی خاطر نشان کرد که هنر بدون علم کامل نیست و تاثیر هنر همراه با علم بسیار بیشتر است.

 رهبر ارکستر سابق ایران، علت تعطیلی ارکستر ملی ایران را کمبود بودجه بیان کرد و باز هم برنقش دولت، و نیز پشتیبانی مراکز خصوصی، انگشت گذاشت. وی جامعه­ای را جامعه پربار و سالم دانست که در آن هنرمند، بدون دغدغه مالی، به خلق آثار بکر    می­پردازد.

  روحانی در پاسخ به این سوال که دلیل بازگشت دوباره­اش به وطن چیست، گفت: " من فقط بصورت فیزیکی در ایران نبودم، ولی قلبم در ایران می­تپید." 

  وی در پایان گفت: " اصفهان بدلیل معماری و فضای خاصش نسبت به هنر خوشرو است" و همین باور را دلیلی دانست برای انتخاب اصفهان بعنوان اولین شهری که پس از تهران در آن به تک­نوازی پیانو می­پردازد. وی، بخاطر استقبال گسترده­ای که از او در اصفهان بعمل آمده بود، قول داد تا سال آینده دوباره به اصفهان بازگردد و به اجرای قطعات موسیقی بپردازد.

نظر شما