آیت الله مکارم شیرازی:

علما مرزبانان میهن هستند/طلاب باید از قم هجرت کنند

۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۰:۳۰:۲۹
کد خبر: ۳۶۶۲۴۸
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که علما مرزبانان میهن هستند، تصریح کرد: خادمان اسلام نیز تنها ساکنان قم نیستند، طلاب و روحانیون حوزه علمیه نباید اجازه دهند که دشمنان اسلام از خالی ماندن برخی مناطق از روحانیت سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، عنوان کرد: امروز علما، فضلا و روحانیون حوزه های علمیه باید جهت انجام رسالت خود در مسیر ترویج ارزش های اسلامی هجرت کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: متأسفانه طلاب و روحانیون حوزه های علمیه در قم می مانند و سالیان سال در حوزه های علمیه مشغول به تحصیل هستند و نه استاد هستند و نه تألیفاتی دارند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز بسیاری از شهرستان های ایران خالی از علماست، در حالی که مردم نیاز به یک مبلغ و روحانی دارند تا در مسائل دینی و شرعی به او مراجعه کنند، بنابراین طلاب حوزه های علمیه باید به وظیفه اصلی خود که تبلیغ و ترویج معارف اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است، جامه عمل بپوشانند.

وی یادآورشد: اگر روحانیون در جامعه حضور فعال نداشته باشند، عرفان های کاذب، فرقه های ساختگی و نحله های فاسد در جامعه گسترش می یابد و مردم به ویژه جوانان جذب این مسائل می شوند، در حالی که حضور فعال علما و روحانیون در جای جای کشور می تواند از این مفاسد جلوگیری کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: ممکن است طلابی باشند که در حوزه علمیه و قم نمی توانند کار مفیدی انجام دهند، اما در شهرستان ها و جاهای دیگر بتوانند موثر و تأثیرگذار باشند، بنابراین باید هجرت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: مسئولین حوزه های علمیه باید از طلاب و روحانیونی که به منظور تبلیغ از قم هجرت می کنند، حمایت ویژه داشته باشد.

وی با بیان این که علما مرزبانان میهن هستند، تصریح کرد: اسلام، فقط قم نیست و خادمان اسلام نیز تنها ساکنان قم نیستند، ما نباید مرزهای خود را خالی نگه داریم و نباید اجازه دهیم که دشمنان اسلام از خالی ماندن برخی مناطق از روحانیت سوء استفاده کنند.

مرجع تقلید شیعیان در پایان یادآور شد: حضور برخی روحانیون در قم ضروری است، به طوری که می توانند با تألیف کتاب، تدریس دروس مختلف و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در جامعه تأثیرگذار باشند، اما دیگر طلاب باید برای انجام رسالت خود از این شهر هجرت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز