معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مشهد:

تبلیغات زودهنگام کاندیداها تبعات جزایی ندارد

۱۳۹۴/۱۱/۰۸ - ۱۲:۲۷:۲۸
کد خبر: ۳۶۶۷۳۷
تبلیغات زودهنگام کاندیداها تبعات جزایی ندارد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این که تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از لحاظ قانونی دارای منع است، گفت: با این حال نمی‌توان برای افرادی که به صورت زودهنگام وارد عرصه انتخابات می‌شوند، قرار تعقیب صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدباقر الفت در نشست مطبوعاتی افزود: هرچند که موضوع تبلیغات انتخاباتی زودهنگام به عنوان یک تخلف در عرصه انتخابات کشور محسوب می‌شود اما به دلیل جرم نبودن شائبه‌های مختلفی را ایجاد می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این ممنوعیت مابه‌ازای جزایی ندارد، ادامه داد: در همین راستا نمی‌توان برای افرادی که به صورت زودهنگام وارد عرصه انتخابات می‌شوند قرار تعقیب صادر کرد.

دبیر ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات انتخاباتی کشور تصریح کرد: با این حال دستگاه‌های نظارتی در عرصه انتخاباتی باید در صحت و اخلاق مداری نامزدهای احتمالی انتخاباتی دقت نظر بیشتری داشته باشند و همین موضوعات را ملاک احراز صلاحیت اخلاقی این افراد قرار دهند.

وی با درخواست از نامزدهای انتخاباتی برای پایبند بودن به قانون ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی را از زمان آغاز به کار ستاد پیشگیری از وقوع جرم انتخاباتی در دادگستری برگزار کرده‌ایم که خروجی‌های خوبی را نیز در عرصه‌های مختلف داشته است.

 

 

 

 

نظر شما