وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اعتقاد امری قلبی و نه اجباری است

۱۳۹۴/۱۱/۰۸ - ۱۹:۱۰:۰۵
کد خبر: ۳۶۶۸۰۱
اعتقاد امری قلبی و نه اجباری است
علی جنتی در هفتمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان با بیان این مطلب گفت: امروزه در جهان برخی از فرقه های افراطی و تروریسمی به بهانه تاکید بر اختلافات و تفاوت های قومی و مذهبی است

علی جنتی ضمن حضور در هفتمین همایش بین المللی ادیان توحیدی در اصفهان با بیان این مطلب گفت: امروزه در جهان برخی از فرقه های افراطی و تروریسمی به بهانه تاکید بر اختلافات و تفاوت های قومی و مذهبی است.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد امری قلبی و نه اجباری است عنوان کرد: متاسفانه این فرقه های افراطی گری به دنبال تحمیل عقیده خود بر دیگران بوده و گمان می کنند که می توانند اعتقاد خود را به زور به سایر مردم تحمیل نمایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در کنار همه حوادث نامطلوبی که در اثر اختلافات قومی و مذهبی در جهان رخ می دهد کشور ما همواره بستری آرام و امن برای همزیستی پیروان ادیان الهی بوده که شهر اصفهان در برقراری این فضا همواره پیشقدم و پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: اصفهان از دیرباز محلی امن برای رشد و بالندگی پیروان ادیان بوده و رهبران آنان با امنیت خاطر در این شهر به فعالیت مشغول بوده اند که نوآوری و ابتکار این اقلیت های مذهبی در کسب موفقیت ها و افتخارات هنری و اجتماعی دلیلی روشن بر اثبات این مدعاست.

علی جنتی با اشاره به راه اندازی مرکز صفاخانه در اصفهان توسط حاج نورالله اصفهانی بیان کرد: صفاخانه مرکزی برای گفتگوی ادیان توحیدی با یکدیگر و رسیدن به فضایی صلح آمیز و آرام بوده است که ماحصل این گفتگوها در روزنامه الاسلام منتشر می شده و مستندات آن امروز موجود است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان اقدامی در جهت پیگیری مطالبات صفاخانه اصفهان است عنوان داشت: من از استاندار، شهردار و مسئولین محترم اصفهان خواستارم که برای راه اندازی صفاخانه و از سرگیری فعالیت آن و همچنین ادامه حمایت از دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی صفاخانه اصفهان در گذشته و دبیرخانه ادیان توحیدی همواره بر نفی تعصبات و تاکید بر تشابهات و عناصر مشترک میان ادیان الهی بوده اظهار داشت: پیروان ادیان الهی با اتکای بر باورها و ارزشهای دینی راهکارهایی برای صلح در جهان پیشنهاد می دهند و بر رهبران این ادیان ضرورت دارد که پیروان خود را به مرور و مطالعه آموزه های متون و منابع اصلی دینی راهنمایی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز