قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

انتظار از دانشگاه امام رضا(ع)، تربیت نیروهای متخصص و متعهد است

۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۰۹:۴۵:۵۳
کد خبر: ۳۶۶۹۱۲
انتظار از دانشگاه امام رضا(ع)، تربیت نیروهای متخصص و متعهد است
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه امام رضا علیه السلام گفت: باید تلاش کنیم این دانشگاه را که منتسب به عالم اهل بیت(ع) است را به جایگاه ارزشمند و ویژه‌اش برسانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهندس مهدی عزیزیان در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران دانشگاه برگزار شد، با تأکید بر اهمیت تغییر به عنوان یک حرکت رو به جلو در همه مجموعه‌ها اظهار داشت: امروز نگاهی جدید در آستان قدس رضوی در جهت اهداف راهبردی و کلان این مجموعه و تسریع در تحقق آرمان‌ها و اهداف بلند آن شکل گرفته و لازمه آن، اقدامات نو، کارهای جدی و اهتمام مدیران و کارکنان در سطوح مختلف است.

عزیزیان افزود:یکی از دغدغه‌های مهم آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، مباحث فرهنگی است که همواره در جلسات بر آن تأکید دارند و دانشگاه امام رضا علیه‌السلام نیز مجموعه‌ای است که در بیانات ایشان بر درخشش ویژه علمی – فرهنگی و تربیت نیروی متخصص و مدیران کارآمد تصریح شده است و انتظار می‌رود فارغ‌التحصیلان مراکز آموزشی آستان قدس رضوی انسان‌هایی دارای تعهد و تخصص بوده و بتوانند در مسئولیت‌های مختلف به نحو احسن ایفای نقش کنند.

وی ضمن تأکید بر رشد جنبه‌های معرفتی، تربیتی، علمی و تخصصی نسل جوان و انتظار سرآمدی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در آینده نزدیک،تأکید کرد: انتظار می‌رود دانشگاه امام رضا علیه‌السلام با اتخاذ رویکرد جدیدتر و با بهره‌گیری از اساتید بنام‌ و موفق داخلی و در صورت نیاز، اساتید مسلمان خارجی پاسخگوی انتظارات باشد که این حضور هم عامل تبادل فرهنگی و رشد علمی و هم باعث آشنایی اساتید خارجی با جنبه های مختلف انقلاب اسلامی خواهد شد. آستان قدس رضوی از جذب اساتید مطرح استقبال و سرمایه‌گذاری و پشتیبانی مادی و معنوی لازم را خواهد داشت.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که دانشگاه امام رضا علیه‌السلام با اقتباس از چشم‌انداز آستان قدس رضوی باید بتواند برای هر رشته‌ای متخصصان ویژه تربیت کند، ابراز داشت:امروز نیاز کشور و جهان اسلام بخصوص در حوزه علوم انسانی مشهود و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و باید طوری برنامه‌ریزی شود تا ضمن رفع کمبودها و نیازهای جامعه، از ظرفیت‌های و امکانات موجود در این نهاد در جهت توسعه کمی و تربیت نیروی کیفی دانشگاه استفاده شود. امیدواریم با کمک همه مدیران و اساتید، بتوانیم یک برنامه تحولی دقیق تهیه و اجرایی نماییم.

وی افزود: آستان قدس رضوی چرخه مطلوبی برای تحصیل و عرضه است و افرادی که در موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف این مجموعه فعالیت‌می‌کنند، می‌توانند برای فراگیری دانش و تخصص مدنظر قرار گرفته و هم محملی برای جذب افراد خبره و کاردان باشند.

عزیزیان در پایان از مدیریت جدید خواست تا در جهت افزایش سهم دانشگاه در تولید علم، حرکت در مرزهای دانش، کادرسازی برای آینده نظام اسلامی، ایده‌پردازی، ارائه مقالات علمی، جذب اساتید طراز اول، ارائه طرح جامع تحول دانشگاه با مدنظر قرار دادن نقطه‌نظرات تولیت آستان قدس رضوی و تقویت و توسعه الگوهایی همچون پردیس رضوان (خواهران) اهتمام لازم به عمل آورند.

وی ضمن اعطای حکم آیت الله واعظ طبسی، تولیت عظمای آستان قدس رضوی به دکتر خلیل‌زاده و آرزوی موفقیت برای وی در سمت جدید، از زحمات دکتر اصغریان رئیس پیشین دانشگاه امام رضا علیه‌السلام تقدیر کرد.

در این حکم بر فراهم ساختن زمینه‌های تحصیل و تهذیب برای همه افراد، بهره‌گیری از چهره‌های فرهیخته و علمی برای شکوفایی دانش آموختگان، رشد علمی و تربیت دینی نسل آینده‌ساز میهن اسلامی و توسعه کمی و کیفی رشته‌هایی که از حیث اعتبار و سطح علمی نیاز روز جامعه اسلامی را برآورده می‌سازد، تأکید شده است.

در پایان این مراسم، خلیل‌زاده رئیس جدید دانشگاه امام رضا علیه‌السلام ضمن ابراز خرسندی ازتوفیق خدمت‌گزاری در آستان قدس رضوی گفت: به اتفاق همکارانم تمام تلاش خود را برای اعتلای نام دانشگاه امام رضا علیه‌السلام به کار خواهیم گرفت.

در سوابق علمی دکتر محمد علی خلیل‌زاده معاونت آموزشی دانشگاه امام رضا علیه‌السلام، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد خراسان رضوی و تنها دانشیار مهندسی پزشکی شرق کشور به چشم می‌خورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز