میرسلیم :

آموزش نجات غریق و احیا یک بحث علمی است

۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۱۰:۴۳:۵۶
کد خبر: ۳۶۶۹۳۸
آموزش نجات غریق و احیا یک بحث علمی است
یرسلیم رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور پس از انتخاب تابش‌فر در مجمع انتخاباتی هیئت نجات غریق و غواصی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان میرسلیم رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور پس از انتخاب تابش‌فر در مجمع انتخاباتی هیئت نجات غریق و غواصی استان اصفهان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، اظهار داشت: انتخابات، با نظم خوبی برگزار شد و من ضمن عرض تبریک به آقای تابش‌‎فر، از بقیه کاندیداها که در این زمینه احساس مسئولیت کردند تشکر میکنم و امیدوارم هیئت اصفهان که جزو هیئت های خوب و برتر ما در کشور بوده است، با قوت به کار خود ادامه دهد.

سید مصطفی میرسلیم در ادامه به دیدگاه های مختلفی که راجع به این رشته وجود دارد اشاره کرد و تصریح کرد: می‌توان نجات غریق را به عنوان یک شغل در نظر گرفت و یکی از ابعاد نجات غریق در کشور ما هم همین موضوع است ولی امروزه در دنیا بر سر اینکه این رشته شغل محسوب می شود یا خیر اختلافات دیدگاهی وجود دارد و برخی کشورها معتقدند نجات غریق یک فعالیت داوطلبانه است و به آن به عنوان یک شغل نگاه نمی‌کنند.

وی افزود: نظر من این است که ما باید در ایران هر دو مورد را داشته باشیم، ولی سعی کنیم که جنبه داوطلبانه نجات غریق را تقویت کنیم.

رئیس فدراسیون غواصی و نجات غریق ادامه داد: دیدگاه دیگری که راجع به این رشته مطرح می شود این است که نجات غریق یک ورزش است و از طرفی هم میتوان به این رشته به عنوان یک فن نگاه کرد و ما برای استفاده از این فن باید شناخت ابزارها را در دستور کار قرار دهیم و باید از ابزارها به خوبی استفاده کنیم. منجی غریق باید برای ایفای وظیفه‌اش، به فنونی که به او کمک می‌کند مجهز باشد.

میرسلیم با بیان اینکه برای نجات دادن یک فرد، ثانیه‌ها اهمیت دارند گفت: ما برای دانش نجات غریق اهمیت قائل هستیم. آموزش نجات غریق و احیا یک بحث علمی است. در نجات غریق اگر عشق به مردم وجود نداشته باشد، منجی نمی‌تواند وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد، پس اگر می‌گوییم که منجی غریق یک هنرمند هم است یعنی اینکه می‌تواند از عواطفش هنرمندانه استفاده کند و نقطه مقابل این موضوع این است که اگر منجی غریقی یک گرفتاری ذهنی داشته باشد، نمی‌تواند از عهده وظایفش برآید.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور افزود: ما باید به این رشته به دید یک نوع خدمت نگاه کنیم و باید توجه داشت که این خدمت را یک ورزشکار اهل فن انجام می دهد.

میرسلیم در پایان، مهم ترین امر برای پیشرفت ناجیان غریق را اخلاق و تمرین بر آن عنوان کرد و گفت: من بارها گفته ام که فقط بحث دانش افزایی کافی نیست و ما باید برای منجیانمان پرونده اخلاقی داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز