با همکاری و مشارکت سازمانهای مردم نهاد؛

کنگره شهدای چالدران در اردبیل برگزار می شود

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۲:۰۲:۱۷
کد خبر: ۳۶۷۳۳۸
کنگره شهدای چالدران در اردبیل برگزار می شود
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: با همکاری و مشارکت سازمانهای مردم نهاد، کنگره شهدای جنگ چالدران در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل،عظیم دشتی در جلسه مشترک با مدیران انجمن ها و تشکل هنری وادبی گفت: برای اولین بار کنگره بزرگداشت شهدای جنگ چالدران با مشارکت تشکل های مذهبی و فرهنگی هنری در اردبیل برگزار می شود.

وی افزود: این کنگره بیستم بهمن در مجتمع خطایی اردبیل واقع در بقعه شیخ صفی ا لدین اردبیلی برگزار خواهد شد که کم وکیف برگزاری این کنگره در روز های آینده توسط مسئولان برگزار کننده کنگره به سمع ونظر مردم ولایی استان خواهد رسید ومنظور از طرح این بحث در جلسه تشکل های هنری و ادبی، مشارکت هنرمندان استان در برگزاری هرچه با شکوهتر این کنگره در دارالارشاد اردبیل است.

دشتی گفت: مردم اردبیل از دیر باز حامی دین و نگهبان خوبی از مرزهای جغرافیایی و یکپارچگی ایران بزرگ بوده است ودر طول تاریخ رزمندگان این خطه با متجاوزان مبارزه سختی داشته اند به گواه تاریخ دلیرمردان این دیار توانستند لشکریان مغول را دو بار با شکست مواجه سازند و دردوران صفوی هم با دستور علما و مراجع عصر خود همگام با سایر مبارزان و رزمندگان در برابر هجوم بیگانگان ایستادند و با خلق حماسه برگ زرینی دیگری را در صفحات پرافتخار ایران اسلامی رقم زدند ودر دوران دفاع مقدس هم رزمندگان حسینی وعاشورایی این منطقه در سخترین شرایط از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به لزوم بر پایی مراسمات بزرگداشت شهدا و ادای تکریم به شهدای اسلام در ادوار مختلف بیان داشت، جای شگفتی است که ما در سرزمینی زندگی می کنیم که نسل های فعلی این سرزمین اطلاعات دقیقی از گذشته تاریخ خود ندارند که یکی از صفحات تاریخ، صفحه جنگ چالدران و خدمت خاندان صفوی به یکپارچگی ایران بوده است.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری درتاریخ گذشته و در دوران طلوع صفویه، سرزمین اردبیل توانست دو خدمت بزرگ به این کشور بکند بطوریکه مردمان این دیار توانست از کشوری که بخش های آن از هم جدا و با هم در حال اختلاف و درگیری بودند، کشوری متحد، بزرگ و مقتدر بوجود آورد ... وخدمت دوم احیای مذهب شیعه، مذهب اهل بیت (ع) و ارادت به خاندان پیامبر اکرم (ص) توسط مردم این دیار بوده است بطوریکه همین مردم شجاع، همین عشایر غیور از این سرزمین با نام امیرالمؤمنین (ع) با نام امام حسین(ع) با نام شهدای کربلای، بانام ائمه معصومین (ع) توانستند آیین مقدس اسلام وفقه متین جعفری را در سرتاسر این کشور مستقر کنند وکشوری یکپارچه، محکم ومقتدر به وجود آورند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت، درگرامیداشت این ایام فرخنده و مبارک تعداد 35 برنامه فرهنگی وهنری توسط این سازمان در سراسر استان مخصوصاً مناطق محروم برگزار خواهد شد.

نظر شما