رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

هشدار در مورد سرطان جدی است

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۳:۵۱:۳۶
کد خبر: ۳۶۷۴۲۰
هشدار در مورد سرطان جدی است
دکتر مهرام تاکید کرد: هشدار در مورد سرطان جدی است و شیوه زندگی مردم باید تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دکتر منوچهر مهرام ظهر امروز در نشست خبری آیین رونمایی از طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت استان قزوین که در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: با تقویت دانش بهداشتی مردم و اصلاح شیوه زندگی آنان، بسیاری از مشکلات حوزه سلامت، حل خواهد شد.

دکتر مهرام گفت: 132هزار تن از جمعیت حاشیه شهرهای استان تحت پوشش خدمات سلامت، این برنامه قرار خواهند گرفت.

متولی حوزه سلامت استان قزوین برای این کار به 32مرکز سلامت جامعه نیاز هست که تاکنون از 18مرکز آن بهره برداری شده است. وی با بیان اینکه 250تن نیروی انسانی در این طرح شاغل خواهند بود؛ اظهار کرد: 46پایگاه برای سطح استان پیش بینی شده که 10پایگاه آن فعال شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با اشاره به اینکه بهداشت درختی است که دیر ثمر می دهد، اما ثمره اش ارزشمند است، اظهار کرد: فعالیت های حوزه بهداشت به معنای پیشگیری از بیماری هایی که آسایش و سلامت را از مردم سلب می کند.

وی ادامه داد: این آسیب ها دارای دو جنبه اجتماعی و روانی می باشد.

شیوه زندگی مردم باید تغییر کند

دکتر مهرام با اشاره به اینکه هزینه های زیادی برای درمان بیماران صرف می شود، در حالی که پیشگیری هزینه ای بسیار کمتر دارد؛ گفت: به علت شیوه اشتباه زندگی مردم، موارد جدید ابتلا به بیماری های غیر واگیر، به ویژه سرطان، بسیار بالاتر از حد انتظار است.

وی با بیان اینکه هشدار در مورد سرطان جدی است، اظهار کرد: بسیاری از آمار و اطلاعات را باید عنوان کرد، حتی اگرچه موجب نگرانی مردم شود، چراکه گاهی لازم است مردم برای تغییر شیوه زندگی خود نگران شوند.

متولی حوزه سلامت استان قزوین با بیان اینکه در مراکز سلامت جامعه، حضور کارشناس تغذیه می تواند مشاوره های خوبی در مورد نحوه صحیح تغذیه به مردم بدهید، گفت: تغذیه نامناسب، رفتارهای خطر آفرین در رانندگی و مشکلات و آسیب های روانی؛ مواردی است که باید در زمینه آنان مردم را آگاه کرد.

وی تصریح کرد: که این طرح یکی از مداخلات ارزشمند را در حوزه اجتماع به ویژه در حاشیه شهرها رقم زده است.

ریشه بسیاری از مشکلات در فقدان سلامت روان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه آمارهای افسردگی، خودکشی، اضطراب، افزایش مصرف سیگار و الکل، به ما نشان می دهد که باید روی اولویت هایی که مشخص شده کار کنیم، گفت: بسیاری از این مشکلات، ریشه در فقدان سلامت روان دارد.

دکتر مهرام ضمن اینکه از خبرنگاران خواست در مورد گسترش بعضی بیماری های رفتاری، همانند ایدز، اطلاع رسانی کنند؛ عنوان کرد: این طرح در جاهایی که همیشه مورد غفلت بوده، دست روی مشکلاتی گذاشته است که نتایج آمار و اطلاعات استخراج شده در حوزه سلامت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز