برگزای مراسم روز جهانی تالابها در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۴/۱۱/۱۱ - ۱۴:۲۳:۲۸
کد خبر: ۳۶۷۸۷۹
برگزای مراسم روز جهانی تالابها در سیستان و بلوچستان
دکتر محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان: مراسم روز جهانی تالاب با حضور مسولان و اقشار مختلف مردم و با معرفی قهرمان تالاب در زابل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان با شروع مراسم روز جهانی تالاب در زابل، هوشنگ ناظری فرماندار شهرستان ویژه زابل به نقش و اهمیت تالاب بین المللی هامون و جایگاه آن در معیشت و همچنین ارتباط مستقیم آن در زندگی و جامعه سیستان اشاره کرد و گفت: احیاء تالاب، احیای سیستان و رونق زندگی در این منطقه است بطوریکه با خشکسالی تالاب هامون گستره ای از انواع مسائل اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن مانند طوفانهای گردو غبار، مهاجرت و ... را پیش رو داریم که کاملا وابسته به تالاب بین المللی هامون است.

در حاشیه این مراسم محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان ضمن خوش آمدگویی به حضار ، گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در خصوص احیای تالاب بین المللی هامون ارائه کرد، که می توان لایروبی، معرفی تالاب بین المللی هامون بعنوان ذخیره گاه زیست کره، تهیه و تدوین سند جامعه مدیریت زیست بومی یکپارچه تالاب، دستاوردهای سفر استاندار استان به افغانستان، معرفی تالاب هامون و گزارش آن در اجلاس جهانی در اروگوئه ، پیگیری اختصاص حق آبه تالاب هامون، و... اشاره کرد.

در ادامه مراسم روز جهانی تالابها سخنرانان از جامعه علمی و محلی در خصوص جایگاه و اهمیت تالاب هامون و خواسته های مردم محلی بحث و گفتگو کردند و سپس دکترعرب معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص اعتبارات حفظ و احیای تالاب بین المللی هامون ارائه کرد.

در پایان مراسم از فعالین حوزه تالاب، محیط بانان، خبرنگاران و همیاران محیط زیست بخاطر کوشش و حمایت های انجام داده در این زمینه قدردانی گردید.

حامد غلامی خبرنگار خبرگزاری ایرنا در زابل به عنوان قهرمان تالاب بین المللی هامون از اهالی رسانه مورد تجلیل قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز