همزمان با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به قزوین صورت گرفت؛

اختصاص ۵۰میلیارد ریال برای پیشبرد پروژه امامزاده حسین

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۰:۴۹:۴۴
کد خبر: ۳۶۹۱۴۸
اختصاص ۵۰میلیارد ریال برای پیشبرد پروژه امامزاده حسین
همزمان با سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، 50میلیارد ریال اعتبار علاوه بر 34میلیارد ریال قبلی برای بازسازی امامزاده حسین(ع) در اختیار شهرداری قزوین قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مهندس پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه ساماندهی و بازسازی امامزاده حسین(ع) اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های فرامنطقه ای متنوعی که در مجموعه مذهبی تاریخی این امامزاده وجود دارد و با وجود تفاهم نامه صورت گرفته، تنها 10درصد از اعتبار پیش بینی شده جذب شده و نیاز است که روند انجام پروژه تسریع شود.

پژمان در این راستا گفت: با توجه به توافق انجام شده مبلغ 600میلیارد ریال برای بازسازی مجموعه امامزاده حسین(ع) درنظر گرفته شده که 300میلیارد آن در تعهد راه و شهرسازی و نیمه باقیمانده آن نیز برعهده شهرداری قزوین، اداره کل اوقاف و اداره کل میراث فرهنگی می باشد که بناست به طور همزمان و همگام با پیشرفت پروژه اختصاص یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان نزدیک به 10میلیارد ریال از این مبلغ را به صورت نقدی و 24میلیارد ریال آن را نیز از محل زمین های موجود تامین کرده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: در همین راستا و برای تسریع در روند انجام پروژه با توجه به اهمیت آن 50میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز از منابع سازمان در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا با در اختیار داشتن نقدینگی کافی بتوان طرح را به سرعت قابل قبول پیش برده و کیفیت ارایه خدمات شهروندی در این مجموعه ارزشمند مذهبی تاریخی را افزایش داد.

پژمان با بیان اینکه رکود موجود در حوزه مسکن و ثابت بودن قیمت ها فرصت مناسبی برای پیشبرد امور است، گفت: شهرداری طرح های بازآفرینی، بازسازی، بهسازی و نوسازی خود را به شکلی دقیق و کامل آماده کند تا به محض انجام تملک های لازم و آغاز پروژه کار پیش رود.

مانی فر: تخصیص 84میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی امامزاده حسین

حامد مانی فر، مدیرکل راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه ایجاد کیفیت زندگی و بازآفرینی آن در بافت های تاریخی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است عنوان کرد: با توجه به دستور اختصاص مبلغ 50میلیارد ریال توسط معاون محترم وزیر، کل مبلغ پرداخت شده از سوی این اداره کل برای بازسازی مجموعه امامزاده حسین(ع) 84میلیارد ریال خواهد بود.

وی با تقدیر از حمایت های مستمر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برنامه های در حال اجرای استان گفت: حمایت و حضور موثر این سازمان این امکان را به ما داد تا بتوانیم سطح خدمات روبنایی در ناحیه شهری مهرگان را افزایش داده و مدارس، مساجد، درمانگاه، پاسگاه، سالن ورزشی و سایر اقدامات را برای رفاه حال شهروندان این ناحیه ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز