برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان " اعتیاد، جرم یا بیماری؟ "

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۲:۳۱:۲۱
کد خبر: ۳۶۹۲۱۹
برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان  اعتیاد، جرم یا بیماری؟
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، کارگاه آموزشی با عنوان (اعتیاد، جرم یا بیماری) با حضور دبیران و اعضای شورای اجرایی کانون های: جوانان، دانشجویی و روستایی در سالن شهید احمدی روشن مؤسسه آموزشی علمی کاربردی هلال گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، اختری با اعلام این خبر گفت: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی دبیران و اعضای شورای اجرایی کانون ها با مقوله اعتیاد به عنوان معضلی خانمان سوز و لزوم افزایش آگاهی جوانان به عنوان قشری آسیب پذیر در این حوزه، به مدت یک روز در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گلستان در ادامه افزود: به دنبال برگزاری کارگاه آموزشی ایدز، این دومین کارگاهی است که ویژه دبیران و اعضای شورای اجرایی کانون های جوانان دانشجویی و روستایی صورت می پذیرد؛ که مقرر گردید تمامی مطالب آموزشی این دوره؛ ضمن برگزاری کارگاهی در حوزه تشکیلاتی کانون برای سایر اعضا آموزش داده شود.

در این کارگاه دکتر شبیهی مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی، اعتیاد و الکل دانشگاه علوم پزشکی گلستان به عنوان مدرس دوره، ضمن تبیین نقش جوانان در ارتقا سلامت جامعه و لزوم کسب آگاهی در زمینه ناهنجاری های اجتماعی به ویژه اعتیاد؛ خاطر نشان کرد: در جوامع امروزی یکی از عوامل مقابله با افزایش نقش پذیری جوانان در مشارکت های اجتماعی و فعالیت های پویا محور؛ گرفتار ساختن قشر مؤثر جامعه در گردابی به نام اعتیاد است.

وی در ادامه افزود: در جامعه کنونی، بسیاری از خانواده ها خواه ناخواه در حال دست و پنجه نرم کردن با این معضل خانمان سوز هستند. معضلی که بنیاد خانواده را سست و از پایه منحل می سازد. در این میان، لزوم آموزش مهارت های زندگی در ابعاد مختلف و کسب تجارب سایرین بر پایه الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ می تواند یکی از راهکارهای جلوگیری از گرفتار شدن در این معضل باشد.

همچنین در ادامه این کارگاه آموزشی با حضور کارشناس حوزه سلامت های روانی ابعاد مختلف مهارت های فردی مقابله با اعتیاد به صورت کابردی تبیین شد و با حضور کارشناس ناجا، اعضای کارگاه آموزشی با انواع مواد مخدر اعتیاد آور و عوارض مخرب و اغلب کشنده، آشنا شدند.

گفتنی است مقرر گردید ضمن کسب امتیاز آزمون پایان دوره همراه با ارسال مستندات برپایی دوره آموزش در کانون ها ویژه اعضا؛ گواهینامه پایان دوره به دبیران و اعضای شورای اجرایی شرکت کننده در این کارگاه آموزشی اعطا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز