معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه ها باید نیازهای منطقه را شناسایی و در آمایش سر زمین نقش ایفا کنند

۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۳:۵۳:۱۸
کد خبر: ۳۶۹۲۷۶
دانشگاه ها باید نیازهای منطقه را شناسایی و در آمایش سر زمین نقش ایفا کنند
وحید احمدی گفت: دانشگاه ها باید نیازهای منطقه را شناسایی و در آمایش سر زمین نقش بسزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان وبلوچستان ،  وحید احمدی صبح چهارشنبه در گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه هشت کشور در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: پس از برجام دانشگاه های بزرگ دنیا خواهان ارتباط بیشتر علمی با دانشگاه های ایران هستند که این امر ارزش بالایی دارد.

وی گفت: رشد علمی جمهوری اسلامی در گرو تلاش ایثارگران در این حوزه بوده و هم اینک در دنیای فعلی رشد علمی مدنظر است و زمانی که صاحب نظران حوزه های دانشگاهی جهان مشاهده می کنند ایران رشد خوبی در این زمینه داشته به سمت آن گرایش پیدا کردند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هم اینک مراکز مهم علمی دنیا با تاکید بر نقش فعال ایران در حوزه های علمی، خواهان ارتباط بیشتر با جمهوری اسلامی هستند.

احمدی ادامه داد: وقتی در سفری به سوئیس به مرکز سرن (بزرگ ترین آزمایشگاه فیزیک ذره ای جهان) داشتم و رئیس آن که رتبه اش از لحاظ مدیریتی کمتر از رئیس جمهوری نیست توضیح می دهد که قسمت آشکار سازها ساخت ایران است که ما نصب کردیم و دانشمندان شما بسیار افراد توانمند هستند که در اینجا حضور فعال دارند این نشان از استعدادهای ایرانیان دارد.

وی گفت: دنیای پیشرفته به سرمایه های انسانی تکیه می کند که هم اینک کشورهای جهان به دو نوع ثروت فیزیکی و نامشهود سرمایه گذاری می کنند.

وی ادامه داد: سرمایه های نامشهود از جمله مقالات، دانش فنی، توانمندیهای علمی هستند و سرمایه های فیزیکی نیز معادن ،گاز، نفت و غیره است که 80 درصد کشورهای توسعه یافته به سرمایه های نامشهود تکیه کردند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تمرکز بیشتر کشورهای توسعه نیافته به سرمایه های فیزیکی است.

احمدی افزود: نظام اقتصادی دنیا با رویکر دانش بنیان است که در سالهای اخیر جمهوری اسلامی به این نگاه بیشتر توجه کرده که نقش دانشگاه ها در این امر بسیار تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: دانشگاه ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد خوبی داشتند که هم اینک نیز شتاب بیشتری گرفته و در آموزش، پژوهش و فن آوری در منطقه صاحب حرف و در دنیا نیز رتبه جهانی قابل قبولی داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید در نظام مدیریتی، اقتصادی و زندگی مردم نقش اساسی داشته باشند زیرا این حوزه باید مبنای آن تحقیق، فناوری و کارآفرینی باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تاسیس شرکت های دانش بنیان نباید محدود به مقطع دکتری شود زیرا در مقاطع کارشناسی و کاردانی نیز زمینه را باید برای همه فراهم کرده تا دانشجویان مقاطع مختلف نیز بتوانند در عرصه پژوهش و فناوری ارتقا پیدا کنند.

گردهمایی معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه هشت کشور شامل استانهای کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به مدت یک روز در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان درحال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز