شهردار ثامن:

بهره برداری از ۷ زائرسرای ارزان قیمت در سال آینده

۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۰۶:۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۶۹۴۲۸
بهره برداری از ۷ زائرسرای ارزان قیمت در سال آینده
شهردار منطقه ثامن گفت: از زمان مدیریت جدید شهرداری مشهد، اقدامات در حوزه اسکان زائر سرعت بیشتری گرفته از جمله اینکه زمین‌ و پروانه رایگان به هر استان برای ساخت زائرسرای ارزان قیمت داده شده است که در همین راستا امید می رود سال آینده ۷ تا ۸ زائرسرای ارزان قیمت به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد، حمید ضمیری در ادامه نشست های مردمی و پاسخگویی به سوالات ساکنین منطقه در مسجد کرامت با اشاره به اهداف اجرای طرح های عمرانی در اطراف حرم رضوی اظهار کرد: مقاوم سازی و استحکام بخشی مناطق اطراف حرم، تسهیل زیارت و افزایش سطح دسترسی مردم به حرم و توسعه مکان های اقامتی از مهمترین اهداف اجرای طرح های عمرانی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است.

وی به عملکرد دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: پرداخت بدهی های مردم، ایجاد وحدت رویه و هماهنگی عملکرد در خصوص اقدامات اطراف حرم، سپردن راسته بازار ها به هیئت امنا و اتمام پروژه های نیمه تمام از اقداماتی است که طی دو سال گذشته انجام شده است.

ضمیری با بیان اینکه مسیر شارستان رضوی در خیابان طبرسی به سمت نواب که جمع کننده ترافیک است طی دو سه ماه آینده به اتمام میرسد، افزود: مسیر شارستان ۱۷ شهریور نیز که هدف آن ایجاد یک مسیر حرکت جدید و فضای دید به حرم است در حال انجام می باشد، پل خیابان شوشتری که به خیابان حرم منتهی می شود نیز سال آینده آماده بهره برداری است.

شهردار منطقه ثامن خاطر نشان کرد: ما به دنبال کاهش دخالت در ملک های خصوصی هستیم از همین رو مجوز تعمیرات به افراد با تسهیلات داده می شود، علاوه بر این افراد می توانند با داشتن شرایطی وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

وی اقدامات دیگر را افزایش سطح بهداشت وکیفیت، ایجاد پارکینگ های موقت، اورژانس ها و نانوایی های سیار شمرد و تاکید کرد: برای ایجاد معبر جدید ابتدا باید رضایت ساکنین جلب و سپس مجوز صادر شود.

ضمیری در پاسخ به این سوال که آیا مکان های بهداشتی رایگان در اطراف حرم برای افراد بی بضاعت ساخته شده است، اظهار کرد: در اطراف حرم سرویس های بهداشتی سیار و دائمی ایجاد شده که رایگان در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفته است.

 شهردار ثامن در خصوص اسکان و اقامت زائران نیز گفت: از زمان شهردار جدید اقدامات در این حوزه سرعت بیشتری گرفته از جمله اینکه زمین‌ و پروانه رایگان به هر استان برای ساخت زائرسرای ارزان قیمت داده شده است که در همین راستا امید می رود سال آینده ۷ تا ۸ زائرسرای ارزان قیمت به بهره برداری برسد.

وی افزود: به حسینه ها و مساجد نیز علاوه بر پروانه رایگان، ۱۵٪ مکان تجاری رایگان تعلق می گیرد.

ضمیری در خصوص مکان های اقامتی غیر مجاز تصریح کرد: اگر این مکان ها از لحاظ بهداشتی و امکانات و شرایط دیگر قابل قبول باشد به آنها مجوز بهره برداری موقت تعلق می گیرد و به صورت قانونی با آنها برخورد می شود در غیر این صورت پلمپ خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد پارکینگ ها در اطراف حرم خاطر نشان کرد: ساختن پارکینگ های طبقاتی در اطراف حرم هزینه سنگینی دارد این مشکل کمبود پارکینگ را با ایجاد پارکینگ های موقت حل کرده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز