استاندار سیستان و بلوچستان:

ایران با گفتمان فرهنگی بر همه گفتمان های روی میز مذاکره غلبه کرد

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۳:۲۹:۴۳
کد خبر: ۳۷۰۲۱۶
ایران با گفتمان فرهنگی بر همه گفتمان های روی میز مذاکره غلبه کرد
علی اوسط هاشمی گفت:جمهوری اسلامی توانست با گفتمانی از جنس فرهنگ بر همه گفتمان ها که بر روی میز مذاکره بود با قدرت غلبه کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،  علی اوسط هاشمی روز شنبه در دیدار با مدیر کل، معاونان و اعضای اتاق فکر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای انجمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه امروز زمان امپراطوری نرم است نه سخت اظهار کرد: جمهوری اسلامی توانست با گفتمانی از جنس فرهنگ بر همه گفتمان ها که بر روی میز مذاکره بود با قدرت غلبه کند.

وی افزود: ایران اسلامی قدرتمندانه با بهره گیری از منطق، فرهنگ و پی بردن به حقوق انسانیت به زیبایی توانست صاحبان قدرت را همراه خود سازد.

وی گفت: کرامت بخشیدن، شخصیت و نقش دادن به انسان هدف متعالی انقلاب اسلامی ایران به حساب می آید و با هر گونه بی مهری و رفتار سخت به شدت مخالفت شده است.

 

وی اظهار داشت: امروز جهان نیازمند دفع کردن بدی ها و دیدن خوبی ها به بهترین وجه ممکن است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: هر یک از هنرمندان استان سرچشمه ای از فرهنگ غنی این منطقه هستند که می توانند با هنر خود سبب پاک کردن نگاه های غلط از استان شوند.

 

هاشمی افزود: نیازمند جوشیدن چشمه های هنر و جاری شدن آن بر روح انسان هستیم تا هیچ فردی جایگاه انسانیت را سبک نشمارد.

وی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارد گفت: آورده های 2 سال اخیر استان در بخش های مختلف با وجود همه مشکلات مالی کشور و تحریم ها با تمام 35 سال گذشته برابری می کند.

 

وی تاکید کرد: توجه صرف به پیشرفت فیزیکی در اولویت نیست و رفتار توسعه ای باید به صورت جدی پیگیری شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اهمیت مساله آموزش، امسال 12 منطقه محروم از علوم پایه استان به دبیرستان علوم پایه مجهز شده است.

 

هاشمی تصریح کرد: اهمیت سواد آموزی و جذب بی سوادان می طلبد هنرمندان در این زمینه برنامه های مختلفی را پیش بینی و اجرا کنند.

 

وی گفت: در راستای اقدامات فرهنگی براساس توافق انجام شده با اداره کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور سیستان و بلوچستان که تاکنون ناشناخته مانده در سال 96 به عنوان مقصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: تشکیل اتاق فکر اهل فرهنگ و هنر، برگزاری نشست های مختلف تخصصی، تشکیل کارگروه تدوین سند توسعه فرهنگی و فعال شدن کانون عکاسان استان از جمله اقدامات مطلوب صورت گرفته از سوی این نهاد است.

 

حسین مسگرانی ادامه داد: با توجه به اهمیت جایگاه فرهنگ و هنر، هنرمندان استان درخواست دیدارهای مکرر و منظم با استاندار، راه اندازی تالار مرکز شهر زاهدان و حمایت جدی از فعالان سینما و تئاتر را دارند.

در پایان این دیدار از 6 هنرمند برتر سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز