دومین جشنواره برف، اسکی و ورزش های زمستانی در ارومیه برگزار شد

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۴:۴۶:۰۷
کد خبر: ۳۷۰۲۷۴
دومین جشنواره برف، اسکی و ورزش های زمستانی در ارومیه برگزار شد
دومین جشنواره برف، اسکی و ورزش های زمستانی صبح روز جمعه 16 بهمن ماه با شرکت جمع کثیری از خانواده های علاقمند به ورزش و شادابی و نشاط در پیست اسکی خوشاکو ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،دومین جشنواره برف، اسکی و ورزش های زمستانی از ساعات اولیه صبح روز جمعه 16 بهمن ماه و همزمان با چهارمین روز دهه مبارکه فجر با حضور صدها تن از خانواده های علاقمند و بخصوص جوانان، نوجوانان و حتی کودکان و افراد کهنسال در فضایی با نشاط در روستای خوشاکو ارومیه برگزار گردید.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در آیین افتتاحیه این جشنواره با تقدیر از حضور پر شور و نشاط خانواده ها در این برنامه ارزشمند فرهنگی و ورزشی گفت: ما در تلاشیم تا با برگزاری برنامه های مختلف زمینه معرفی خوشاکو را بعنوان یک منطقه بکر و منحصر بفرد گردشگری فراهم کنیم چرا که این منطقه علاوه بر داشتن آب و هوایی خوب و سالم می تواند بواسطه برخورداری از امکانات توریستی و ورزشی راه ورود گردشگران داخلی و حتی خارجی را به آذربایجان غربی فراهم کند.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم با تشکر از حضور باشکوه و سرشار از انرژی خانواده ها در این همایش که با جشن های دهه مبارکه فجر جلوه زیباتری نیز یافته است گفت: توریسم ورزشی یکی از رویکردهای بسیار مهم رونق اقتصاد و معرفی آثار و جاذبه های گردشگری بحساب می آید و ما بر اساس تجربه موفق برگزاری جشنواره سال گذشته تصمیم گرفتیم تا با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بسیاری از نهادهای دیگر اعم از راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، هلال احمر، مرزبانی، فرمانداری ارومیه، بخشداری، شورا اسلامی و شهرداری سیلوانا، شهرداری ارومیه آتش نشانی و خدمات ایمنی، پلیس راه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل امور عشایر و البته تلاش هیات های ورزشی همگانی و اسکی، جشنواره دوم را امسال با رفع بخشی از اشکالات و معایب سال گذشته برگزار کنیم و امیدواریم در آینده بتوانیم با رونق ورزش و تفریحات عمومی در این منطقه و تجهیز آن به امکانات لازم مردم بیشتری را روانه این منطقه بکر استان نماییم.
عباس حسن خانی فرماندار شهرستان ارومیه نیز در این مراسم گفت: حضور پرشور و بانشاط خانواده ها در این جشنواره نشان دهنده علاقمندی آنها به سلامتی روحی و جسمی است و ما نیز بعنوان خادم مردم تلاش می کنیم شرایط بسیار خوبی را برای ورزش و تفریحات سالم آنان فراهم کنیم و البته در کنار این موضوع نگاه بسیار ویژه ای نیز به توسعه و رونق منطقه  خوشاکو بعنوان یک طبیعت بکر و جلوه بارز گردشگری و توریستی داریم.
وی افزود: از همه تلاشگران و دست اندرکاران که زمینه رفع بخشی از موانع و مشکلات این منطقه را فراهم نمودند تا شاهد برگزاری خوب دومین جشنواره باشیم نهایت تشکر را دارم.
حسن خانی با تاکید بر اهمیت منطقه خوشاکو گفت: این منطقه یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان و حتی کشور محسوب می شود که از ظرفیت های بالایی بر اساس شاخص های تخصصی برخوردار است و برگزاری جشنواره ملی پاراگلایدر در سیلوانا در تابستان امسال و  رضایت تمامی شرکت کنندگان از سراسر کشور گواه این ادعا می باشد.
فرماندار ارومیه ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم و تلاش و همتی مضاعف در آینده شاهد رفع تمامی کمبودهای منطقه باشیم.
میرزایی بخشدار سیلوانا نیز در این همایش از حمایت های فرمانداری ارومیه و استانداری و همگرایی دستگاه های مختلف اجرایی بویژه اداره کل ورزش و جوانان و  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر نهادها و ادارات مرتبط در برگزاری شایسته جشنواره برف، اسکی و ورزش های زمستانی تشکر کرد.
در این جشنواره که با برپایی سیاه چادر های عشیره ای و طبخ غذاهای محلی و ارائه صنایع دستی و محصولات بومی و فروش محصولات ورزشی زمستانی نیز همراه بود، جشنواره ساخت آدم برفی به همت هیات ورزش های همگانی استان با شرکت 100 علاقمند برگزار گردید که در پایان 22 اثر هنری و خلاقانه ساخته شده از برف با رای هیات داوری بعنوان آثار برتر انتخاب و از سازندگان آنها با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.
هوای بسیار خوب و آفتابی و البته نه چندان سرد خوشاکو باعث شد تا استقبال بسیار زیادی از این جشنواره بعمل آید.
برگزاری مسابقات اسکی، آموزش اسکی و ثبت نام علاقمندان به این رشته مفرح جلوه خاص و زیبایی را به جشنواره دوم داده بود.
حضور مدیران کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امور عشایر، شرکت توزیع نیروی برق به همراه فرماندار ارومیه، بخشدار و شورای سیلوانا و معاونین و مسئولین ستادی تعداد زیادی از دستگاه های اجرایی بخصوص نیروهای نظامی و انتظامی و البته شور و هیجان خانواده ها جلوه زیبایی به این جشنواره داده بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز