هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است

۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۱۵:۳۲:۴۲
کد خبر: ۳۷۰۳۰۴
هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است
رئیس پلیس فتا استان گفت:هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است و یکی از بیشترین جرم‌هایی است که در حوزه جرایم رایانه ای رخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ کامبیز اسماعیلی با اعلام این موضوع تصریح کرد: ایجاد صفحه هایی در برخی از سایت های اجتماعی و گذاشتن مطالب توهین آمیز به نام دیگران و انتشار اسرار و یا تحریف عکس های خصوصی افراد از مصادیق هتک حیثیت به شمار می رود.

وی افزود: نشر اکاذیب و افترا در اینترنت با هدف تشویش اذهان عمومی و بدبین کردن افراد به یکدیگر گوشه ایی از اقدامات مجرمانه است که برخی از افراد با انگیزه های مختلف در حوزه فضای مجازی مرتکب می شوند که متاسفانه آسیب های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت .

این مقام انتظامی تاکید کرد: هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است و قانون با مجرمان این جرایم برخورد خواهد کرد.

اسماعیلی در پایان گفت: توصیه ما به همه همشهریان و کاربران عزیز این است که در فضای مجازی متن نسبت داده شده به شخص یا اشخاصی را حتما مورد بررسی قرار دهید تا از صحت مطالب عنوان شده اطلاعات کافی کسب کنید و در صورت غیر واقعی بودن از انتشار آن ها خودادری کنید و مطالبی که باعث از بین رفتن آبروی افراد می شود را منتشر نکنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز