رئیس کل دادگستری لرستان :

رسانه‎هامهمترین ابزار در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۱۴:۳۷:۴۳
کد خبر: ۳۷۰۷۰۹
رسانه‎هامهمترین ابزار در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بایستی تدابیر خاص و عملی را در جهت پیشگیری از کاهش جرایم اتخاذ کنیم و مهمترین ابزار در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم، رسانه‎ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، جعفر بدری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان سلسله که در سالن اجتماعات دادگستری الشتر برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت قضاء مسئولیتی بسیار سنگین است و به تنهایی نمیتوان انتظار داشت دستگاه قضایی عدالت را محقق نماید و بر اساس آموزههای دینی وظیفه عمومی همه آحاد جامعه است اما این مهم به دستگاههای قضایی و انتظامی تفویض اختیار شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف تشکیل حکومتها بسط و استقرار رفاه، امنیت و عدالت است و دولتها در این خصوص تشکیل و بقا مییابند، امنیت خوب امروز حاصل مجاهدت سربازان و دلاور مردانی است که شاید در منظر مردم نباشند.

بدری بیان کرد: متاسفانه برخی سوءمدیریتها، اختلافات جناحی، عدم همکاری بین برخی نهادها، بحثهای سیاسی آنچنانی و سوء برداشتها، رأی به تفسیر کردنها و... باعث شده قدری وضعیت ثبات مدیریت اداری مختل شود.

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: امروزه در کشور ما با توجه به منویات راهگشای مقام معظم رهبری بایستی اتحاد خوبی بین همه مسئولان و نهادها حاکم شود تا دشمنان به خود اجازه ندهند هجمه رفتار مغرضانه خود را بر مردم کشورمان وارد کنند.

وی تصریح کرد: فقر و مشکلات خاص اقتصادی امروزه باعث بروز مشکلات عدیدهای در کشور شده است، مدیریت اقتصاد در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات بایستی در جهت اقتصاد مقاومتی باشد، اقتصاد مقاومتی نیازمند روندی فراگیر است و هنوز چرخهای اقتصاد مقاومتی به حرکت در نیامده است، همت تمامی مسئولان در حوزه مدیریت و سازمانی خود باعث روند اقتصادی، رفاه، امنیت و عدالت خواهد شد.

بدری با اشاره به روند حبس زدایی در دستگاه قضایی اظهار کرد: دیگر امروزه مجازات در کاهش جرم بیش از چند درصد قابلیت ندارد و به صرف مجازات، جرم از بین نمیرود، لیکن اغماض در برخورد با جرایم معنایی ندارد، پیشگیری مهمترین راهکار کاهش جرایم است و با استفاده درست از این روش میتوان جرایم را کنترل کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: با وجود جرایم متنوع و متعدد در سطح جامعه به صرف زندانی کردن نمیتوان گفت جرم ریشهکن میشود. بایستی تدابیر خاص و عملی را در جهت پیشگیری از کاهش جرایم اتخاذ کنیم و مهمترین ابزار در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم، رسانهها هستند.

وی گفت: بالاترین پشتوانه ملت و به ویژه دستگاه قضایی اعتماد عمومی مردم است، احقاق حق و اجرای عدالت و ایجاد امنیت و رفاه در سطح مطلوب، حق همه مردم ایران است. مردم شریف ایران شایسته بهترینها هستند و مدیران باید در جهت رفاه ایرانیان عمل کنند، ایرانیان مردم غیرتمندی هستند که با وجود ناملایمات اقتصادی و تحریمهای گوناگون دشمنان لیکن پای نظام منتخب خود ایستادهاند بنابراین خدمت به چنین مردمی عین عبادت است.

بدری ضمن تذکراتی در خصوص وعدههای کاندیداها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات یک امر مهم است لیکن باوجود وعدهها و رابطه بازی برخی کاندیداها و اطرافیانشان مردم بایستی دقت در انتخاب نماینده اصلح را ملحوظ و ملاکهای نماینده اصلح را با کاندیداها محک بزنند.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: کاندیدایی که قانونشکنی میکند هیچگاه نمیتواند مصوب، ناظر و مجری قانون باشد. مردم باید خوب بیندیشند و جانبداری طایفهای را دور بگذارند و براساس شرایط موجود جامعه و نیاز منطقهای خود نمایندگان را به مجلس معرفی کنند. همه ما مسئول انتخاب خود هستیم و تکلیف داریم و نباید از مسئولیت خود کنار بگیریم.

وی در پایان گفت: انتخابات خوب و سالم، یک افتخار و برگ زرینی خواهد بود در دفتر نظام و انقلاب و همه ما با حضور پرشور و شعور خود باید بکوشیم تا این انتخابات به نحو مطلوب و سالم برگزار شود و برنامههای مغرضانه دشمنان و بدخواهان نظام را زایل کرده و پاسدار ارزشهای نظام اسلامی و خونهای گرانبهای شهدا باشیم.

در پایان این مراسم از زحمات صارمی تقدیر بعمل آمد و رواد به عنوان رئیس دادگستری شهرستان سلسله معرفی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز