معاون استاندار لرستان

عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی لرستان بدهی‌های بانکی معوق است

۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۱۵:۱۷:۲۱
کد خبر: ۳۷۰۷۲۷
عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی لرستان بدهی‌های بانکی معوق است
معاون استاندار لرستان گفت :بانک‌های استان لرستان در راستای احیای ظرفیت‌های راکد تاکنون همکاری و تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع استان داشته‌اند.

  به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،معاون استاندار لرستان در جلسه کارگروه ستاد تسهیل تولید با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی بدهی‌های بانکی معوق آن‌ها است، عنوان کرد: بانک‌های استان لرستان در راستای احیای ظرفیت‌های راکد تاکنون همکاری و تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع استان داشته‌اند اما عملکرد برخی بانک‌ها در این زمینه در مسیر تسهیل موانع نبوده و پیگیری و رفع بسیاری از موانع را به خارج از استان محول می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت صحیح مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان به‌منظور رفع مشکلات درون استان در چارچوب قانون بیان کرد: یکی از مشکلات عمده دستگاه‌های اجرایی رهاسازی طرح‌های حوزه کاری خود در مراحل اولیه اجرا بوده است بر این اساس می‌توان با انجام آسیب‌شناسی لازم بر روی عملکرد واحدهای تولیدی زیرمجموعه و شناسایی و معرفی واحدهای راکد و نیمه فعال این دستگاه‌ها به ستاد تسهیل مشکلات آن‌ها را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: دستگاههای اجرایی استان باید با آسیب شناسی ظرفیت های موجود دستگاههای متبوع به رفع مشکلات و تقویت این ظرفیت ها بپردازند.
وی اضافه کرد: برخی طرح های نیمه تمام در لرستان باید با تلاش دستگاه های اجرایی فعال شود و برای اتمام و راه اندازی این طرح ها اقدام هماهنگ مدیران نیاز است.
وی هدف از برگزاری جلسات ستاد تسهیل تولید را رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان دانست و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی بایستی با بکارگیری تمام توان و ظرفیت خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اقدام کنند.
غضنفری افزود: باید با آسیب شناسی بیشتر برای رفع موانع اقدام کرد تا از ظرفیت های موجود برای ایجاد اشتغال در لرستان استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه با اشاره به مشکلات پوست و چرم لرستان افزود: عمده مشکل این واحد تولیدی در واگذاری به سرمایه گذار فعلی است و تیم مدیریت استان برای رفع مشکلات و احیای این طرح در تلاش است.
وی تصریح کرد: بانک های استان نیز در راستای احیای ظرفیت های راکد همکاری خوبی دارند و در بسیاری از موارد با سرمایه گذاران و صاحبان صنایع تعامل داشته اند.
وی ضمن انتقاد از برخی عملکرد بانک سپه در لرستان نیز گفت: این بانک در مسیر تسهیل موانع اقدام نکرده و بسیاری از کارها را به خارج از استان محول می کند.
وی اضافه کرد: مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های استان باید با مدیریت صحیح برای رفع مشکلات درون استان در چارچوب قانون اقدام کنند.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز