مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

۲۵ درصد شهدای استان کرمان فرهنگی و دانش آموز هستند

۱۳۹۴/۱۱/۱۹ - ۱۳:۴۸:۱۷
کد خبر: ۳۷۱۱۵۶
۲۵ درصد شهدای استان کرمان فرهنگی و دانش آموز هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نقش موثر و محوری فرهنگیان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران، گفت: 25 درصد شهدای استان کرمان فرهنگی و دانش آموز هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جمع مدیران مدارس شهرستان کوهبنان با بیان اینکه نیاز به فرهنگ معنوی، فلسفه اصلی تشکیل انقلاب اسلامی در ایران بود، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی بود و همه ی اقشار مردم در آن نقش داشتند اما ؛نقش فرهنگیان در پیروزی، حفظ و استمرار انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است.

وی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری « هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است» و هرقدر در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم اعتبار دین، فرهنگ و ارتقاء جایگاه علمی کشور را تضمین کرده ایم.

محسن بیگی مختار بودن انسان را از مهم ترین تفاوتهای انسان با سایر موجودات برشمرد و گفت: تعلیم تربیت همزاد انسان است و انسان برای رسیدن به کمال باید تربیت شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در طول تاریخ توسط افراد برگزیده ای چون پیامبران و جانشینان آنها انجام می شده است، خاطر نشان کرد: معلمان ادامه دهندگان راه انبیاء و اولیاء الهی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از جهالت به عنوان بزرگترین فقر در جوامع انسانی نام برد و اظهار کرد: ریشه کنی جهالت، تربیت دانش آموز طراز جمهوری اسلامی و افرایش آگاهی دانش آموزان در راستای انتخاب درست از نادرست، توانمند از ناتوان و حق از ناحق، از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت است.

محمد محسن بیگی افزود: اگر بتوانیم در مدارس سطح آگاهی دانش آموزان را افزایش دهیم بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به حداقل می رسد و آنها در فضای عقلانی و منطقی فکر کرده و تصمیم می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرجام برجام، گفت: این پیروزی بزرگ ضمن نهادینه کردن عقلانیت و تدبیر در دنیا به همه جهانیان یاد داد که عقل و منطق ضرورت اجتناب ناپذیر احقاق حق است.

محسن بیگی ضمن سخنانی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی ایران عدالت آموزشی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی توسط مدارس در اقصی نقاط کشور را از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر توانمند سازی و بروزسانی اطلاعات معلمان با محوریت مدارس در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی نیز تاکید و خاطر نشان کرد: اعتبار معلم در گرو توانمندی معلم است.

محمد محسن بیگی مردمی بودن و اتکاء به مردم را از مهمترین خصوصیات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و بر حضور گسترده دانش آموزان، فرهنگیان و مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد.

 

 
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز