مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

توانمندی حرفه ای، مهمترین عامل در ارتقاء منزلت معلمان است

۱۳۹۴/۱۱/۲۱ - ۱۰:۵۱:۲۱
کد خبر: ۳۷۱۸۸۲
توانمندی حرفه ای، مهمترین عامل در ارتقاء منزلت معلمان است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توانمندی حرفه ای مهمترین عامل در ارتقاء منزلت و اعتبار معلمان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در نشست صمیمی با منتخبان فرهنگیان شهرستان رفسنجان با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، ضمن سخنانی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی ایران در آموزش و پرورش، اظهار کرد: درصد بی سوادی در سال 1355 دراستان کرمان 52 درصد بوده اما هم اکنون درصد بی سوادی در استان به حدود 10 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه های اجرایی در تعلیم و تربیت دانش آموزان، تصریح کرد: همه در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی سهیم هستند و باید حساسیت لازم در راستای در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش برای مسئولان کشور ایجاد شود.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: فرهنگیان در جامعه از منزلت و جایگاه بالایی برخوردار هستند و به عنوان مرجع مورد قبول اکثر افراد جامعه می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اعتماد مردم به فرهنگیان به عنوان سرمایه ای عظیم نام برد و بیان داشت: کاهش اعتبار و اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان کار آموزش و پرورش را در تحقق اهداف سخت می کند.

محمد محسن بیگی با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش، اظهار کرد: معلمان نیز باید با ارتقاء توانمندی حرفه ای و به روز رسانی متناسب با فناوری روز دنیا در راستای تثبت جایگاه و ارتقاء منزلت خود در کشور گام بردارند.

وی کار علمی ، تحقیق، پژوهش و بروز رسانی را مهمترین فلسفه کار 25 ساعتی معلم در هفته بر شمرد و اظهار کرد: ارتقاء علمی و حرفه ای معلمان ضروری است.

محسن بیگی به تدوین تقویم آموزشی مدارس بر اساس 32 هفته اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی ها تقویم آموزشی مدارس به 28 هفته تقلیل یافته و فقط 8 درصد از عمر سالانه یک دانش آموز در اختیار معلم آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از ابلاغ آیین نامه انتخاب مدیران مدارس تا پایان بهمن ماه خبر داد و اظهار کرد: توانمدی مدیران مدارس نقش موثری در تحقق اهداف آموزشی و پرورشی و ایجاد مدارس پویا و شاداب دارد.

محمد محسن بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی بی رویه مدارس به بهانه های گوناگون گفت: نگاه ابزاری به آموزش و پرورش توهین به شعور فرهنگیان و دانش آموزان است.

بر پایه این گزارش؛ نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با منتخبان فرهنگیان شهرستان رفسنجان در فضایی صمیمی به منظور بررسی مشکلات، فرصت ها و تهدید های آموزشی این شهرستان برگزار شد.

 

نظر شما