عضو مجلس خبرگان رهبری:

ترویج ازدواج آسان مهمترین راهکار تربیت نسل انقلابی است

۱۳۹۴/۱۱/۲۱ - ۱۶:۲۲:۱۶
کد خبر: ۳۷۲۰۶۰
ترویج ازدواج آسان مهمترین راهکار تربیت نسل انقلابی است
در نمایشگاه مشهد فجرآفرین 37 زوج از منطقه 6 مشهد با در نظر گرفتن رسوم ازدواج آسان توسط آیت الله علی اصغر معصومی به عقد هم در آمده و رهسپار خانۀ بخت شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد در این مراسم که در نمایشگاه برگزار شد خطبه عقد این 37 نفر توسط آیت الله معصومی نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری خوانده شد.

سازش راز تربیت نسل انقلابی

عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به اینکه زندگی زناشویی یکی از ارکان دین اسلام است، گفت: مهم‌ترین کاری که برای تداوم زندگی مشترک باید انجام داد سازش با یکدیگر ناست.

وی تصریح کرد: اگر جوانان قصد داشته باشند نسلی انقلابی و مؤثر تربیت کنند باید با هم سازش داشته و از زندگی زناشویی و ازدواج خود مراقبت کنند.

وی با اشاره به تشبیهات قرآن از زوجین جوان، خاطرنشان کرد: تعبیری که قرآن در مورد زن و شوهر آورده لباس است که باید به آن توجهی ویژه داشت.

آیت الله معصومی ادامه داد: در واقع مردم باید در نظر داشته باشند که برای یکنواخت نشدن زندگی زناشویی خود اقداماتی انجام دهند که لباس عشق آنان کهنه و قدیمی نشده و برای زندگی آنها مشکلی به وجود نیاید.

وی افزود: همچنین در تعبیری دیگر زن و شوهر همانند دریا هستند که باید به دور از رنگ و تزویرهای دنیایی به زندگی یک‌رنگ خود ادامه داده و سختی‌ها را با محبت در کنار یکدیگر تاب بیاورند.

 

نظر شما