قطار گرگان - اینچه برون به ریل بازگشت

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۳:۳۶:۴۸
کد خبر: ۳۷۲۸۳۵
قطار گرگان - اینچه برون به ریل بازگشت
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 روز جمعه اظهار داشت: این قطار همه روزه با ظرفیت جابجایی 336 مسافر به صورت رفت و برگشت در مسیر گرگان - اینچه برون فعالیت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گلستان ،مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 روز جمعه اظهار داشت: این قطار همه روزه با ظرفیت جابجایی 336 مسافر به صورت رفت و برگشت در مسیر گرگان - اینچه برون فعالیت خواهد داشت.

محمدرضا قربانی ابراز داشت: راه آهن جمهوری اسلامی آمادگی دارد در صورت استقبال مردم از قطار گرگان – اینچه برون، تعداد رام های آن را در شبانه روز افزایش دهد.

گفتنی است قطار گرگان - اینچه برون برون روز جمعه 23 مرداد امسال کمتر از یک ساعت پس از ترک ایستگاه مرزی اینچه برون با 70 مسافر در نزدیکی روستای دوگونچی به سبب سرقت حدود 600 پیچ و مهره توسط افراد ناشناس و شُل شدن ریل از خط خارج شد و اگرچه آسیبی به مسافران آن وارد نشد اما باعث تخریب زیرساخت های ریلی آن شد.

شهر مرزی اینچه برون به سبب استقرار پایانه و گمرک و بازارچه مرزی در آن و ترانزیت کالا بین ایران و کشورهای آسیای میانه دارای اهمیت راهبردی است.

طول خط آهن گرگان - اینچه برون حدود 80 کیلومتر است.

راه آهن گرگان از غرب این شهر به ساری و در نهایت تهران و مشهد متصل می شود و قرار است در آینده با احداث خط دیگری از شرق گرگان به بجنورد نیز وصل شود که فاصله کنونی آن را به مشهد چند صد کیلومتر کوتاه خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز