در آئین یادبود شهدای عملیات والفجر ۸ در مشهد صورت گرفت:

توصیه های انتخاباتی دکتر قالیباف برای انتخاب صحیح در ۷ اسفند

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۳:۴۳:۰۱
کد خبر: ۳۷۲۸۴۳
توصیه های انتخاباتی دکتر قالیباف برای انتخاب صحیح در ۷ اسفند
آئین یادبود شهدای عملیات والفجر 8 در جامعه الحسین(ع) مشهد با حضور دکتر محمد باقر قالیباف، خانواده معظم شهدا و یادگاران 8 سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در این آئین دکتر محمدباقر  قالیباف ضمن تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا  به سخنرانی پرداخت و گفت: عملیات والفجر 8عملیات بسیار ویژه ای بود که بطور قطع بعد ازعملیات های  فتح المبین و بیت المقدس تاثیر گذارترین عملیات در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه می‌توان این عملیات را بزرگترین پیروزی در عملیات‌های تهاجمی ایران در جنگ ایران و عراق دانست، افزود: در نتیجه این عملیات ایران بر سواحل اروند، ساحل شمالی خور عبدالله و شبه جزیره فاو مسلط شد و راه ورود عراق به خلیج فارس از طریق فاو مسدود شد.

وی با اشاره به جزئیات و اثر گذاریهای این عملیات اظهار کرد: این عملیات آبی و خاکی در اوج توکل، خردمندی، خلاقیت و تدبیر بود.

دکتر قالیباف در ادامه سخنانش یکی از ویژگی های انقلاب را مردمی بودن آن دانست و عنوان کرد: این انقلاب در دل و جان و مردم بود و از دل آنها می جوشید . در حقیقت، حرف مردم سخن انقلاب بود.

وی افزود: نسل ما با انقلاب شکل گرفت و زندگی کرد و با دفاع مقدس کامل شد و این انقلاب از دل ما بیرون نرفتنی است.

وی ادامه داد: اما نسل امروز، آن روزها را ندیده اند و آن زیستی را که ما با انقلاب داشتیم نداشتندو ما مکلفیم باورهای خودمان را از انقلاب مخصوصا در ایام دهه فجر به درستی به نسل بعدی منتقل کنیم که آنها نیز با اینها زندگی کنند؛ و اگر این اتفاق نیفتد ممکن است فقط به عنوان یک حادثه  تاریخی نگاه کنند و از دستاوردهای آن آگاهی نداشته باشند و این یک آفت است.

وی با این سئوال که آیا دوران دفاع مقدس به عنوان مبارزه تمام شده است یا خیر؟ گفت: مبارزه و فرهنگ انقلاب ادامه دارد. فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشور دارد و ما باید را در همه شئون زندگی خود تداوم بخشیم.

شهردار تهران اظهار کرد: دشمن با تطمیع، تهدید و ایجاد تردید سعی در از بین بردن وحدت و انسجام این نهضت دارد و ما باید هوشیار و آگاه باشیم.

وی ادامه داد: بیکاری، مشکلات معیشتی و اقتصادی، اعتیاد و مواد مخدر، آسیب های اجتماعی ، جوانان با تحصیلات و تخصص های بالاو بودن شغل، بدون شک بستر حضور دشمن است.

شهردار تهران با بیان اینکه تاکید بر اقتصاد مقاومتی و روحیه کار برای این است که دست به دست هم بدهیم و نا امید نشویم، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است.

وی بیان کرد: یکی از نمادهای انقلاب که امام راحل همیشه بر آن تاکید داشتند وحدت در جامعه بود، که تحت هیچ شرایطی وحدت جامعه خدشه دار نشود و این یکی از ارکانی است که امنیت را در جامعه بوجود می آورد.

قالیباف با اشاره به اینکه ما در هر حوزه اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی...وحدت را اساس بدانیم، خاطر نشان کرد: این وحدت حول محور ولایت معنا دارد و یکی از ارکان نظام جمهوریت و مردم سالاری دینی است.

دکتر قالیباف با اشاره به اینکه یکی از این مردم سالاری دینی انتخابات است، اظهار کرد: حضور همه جانبه و مشارکت بالای مردم در انتخابات سبب حفظ وحدت و همدلی خواهد شد.

وی نقش ولایت فقیه را همان نقش امامت و تدوام خط انبیاعنوان کرد و افزود: مجلس خبرگان را جدی بگیرید، چرا که برای تدوام ولایت فقیه در کشور است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان از جنس مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری ویا شورای شهر نیست. این مجلس می خواهد ولایت فقیه را ضمانت کند.

وی دو مسئله را در انتخابات دارای اهمیت فراوان خواند و گفت:  اول؛ اصل شرکت در انتخابات و دوم درست انتخاب کردن و رأی به نامزدهای اصلح بدور از هرگونه مسائل قشری و حزبی است .

دکتر قالیباف در تبیین اهمیت فراوان رأی دادن به نامزدهای صالح در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد. به کسی که عمل انقلابی و روحیه جهادی و مبارزه طلبی با استکبار دارد رای دهید.

وی انتخابات را بخشی از مبارزه با استکبار خواند و گفت: با حضور خود و  با درست انتخاب کردن به عمل انقلابی خود عمل کنید.

گفتنی است دراین آئین، از کتاب شهید شوشتری شهید همبستگی، با حضور دکتر قالیباف و سردار نظری و فرزندان شهید شوشتری و مصطفی محمدی رو نمایی شد.

همچنین لوح تندیس سنگ حرم مطهر به مصطفی محمدی نویسنده کتاب و فرزندان شهید شوشتری اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز