ممنوعیت دفن اموات در معصوم زاده در ابهام و سکوت

۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۳:۰۵:۴۳
کد خبر: ۳۷۳۳۰۷
ممنوعیت دفن اموات در معصوم زاده در ابهام و سکوت
ممنوعیت دفن اموات در معصوم زاده بجنورد پس از پیگیری‌ها و بالا و پایین‌های زیادی که داشته، هنوز در هاله‌ای از ابهام و سکوت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سال‌های 81 و 82 بود که با پیگیری‌های متولیان حوزه بهداشت، و اعلام نگرانی از مشکلات بهداشتی ناشی از دفن اموات در معصوم زاده، مصوبه‌ای گذرانده شد و این اقدام در آن مکان ممنوع شد اما اجرایی شدن مصوبه مزبور طولی نکشید.

دفن اموات پس از سال 82، از سرگرفته شد و تاکنون نیز در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان می‌گوید: دفن اموات در معصوم زاده بجنورد هیچ مشکلی ندارد و در حال انجام است.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی بابیان اینکه اکنون ممنوعیتی برای دفن اموات در معصوم زاده بجنورد وجود ندارد اظهار می‌دارد: تاکنون پیگیری و یا مکاتبه‌ای دراین‌باره با ما انجام نشده است و البته مشکلی هم برای دفن اموات در این آرامستان وجود ندارد.

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی دراین‌باره به سکوت این دانشگاه برای پیگیری‌ها در این زمینه اشاره می‌کند و می‌گوید: پیگیری‌ها برای ممنوعیت دفن اموات در معصوم زاده مربوط به اقدامات و مکاتبات انجام شده در بیش از 10 سال گذشته است و پس از آن پیگیری برای آن انجام نشد.

محمود بهنیا اظهار می‌دارد: البته ممنوعیت دفن اموات نیاز به ارائه مستندات برای اثبات وجود خطرات و تهدیدات بهداشتی داشت که این مستندات ارائه نشد.

رئیس شورای شهر بجنورد نیز دراین‌باره بابیان اینکه ممنوعیت دفن اموات از بیش از 10 سال گذشته با تغییر فرماندار بجنورد برداشته شد می‌گوید: آن موقع متولیان حوزه بهداشت عکس‌العملی دراین‌باره نشان ندادند و تاکنون نیز دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان متولی بخش سلامت دراین‌باره سکوت کرده است.

اعظم السادات افشین فر اظهار می‌دارد: دانشگاه علوم پزشکی تنها مرجع و دستگاهی است که به‌عنوان متولی بخش سلامت، باید دراین‌باره اظهار نظر کند و نظر کارشناسی ارائه دهد.

وی می‌افزاید: اگر به لحاظ بهداشتی تهدید و نگرانی در زمینه دفن اموات در معصوم زاده وجود دارد دانشگاه علوم پزشکی باید ورود پیدا کند اما این دانشگاه تاکنون سکوت کرده است.

وی تصریح می‌کند: با مصوبه ممنوعیت دفن اموات در معصوم زاده، تنها در سال‌های 81 و 82 اجرایی شد و پس از آن با تغییر فرماندار، این مصوبه اجرایی نشد و ممنوعیت دفن اموات برداشته شد.

وی خاطرنشان می‌کند: متولیان حوزه بهداشت نیز دراین‌باره عکس‌العملی نشان ندادند و تاکنون نیز دفن اموات در این مکان ادامه دارد.

معموری، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان بجنورد نیز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تاکنون پیگیری درباره ممنوعیت دفن اموات در معصوم زاده نداشته است گفت: تاکنون موردی در این زمینه در کارگروه سلامت شهرستان بجنورد مطرح نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز