مدیرکل ثبت احوال استان همدان

فاطمه و امیرعلی بیشترین نام های انتخابی همدانی ها

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۰۹:۳۹:۲۵
کد خبر: ۳۷۳۵۴۷
فاطمه و امیرعلی بیشترین نام های انتخابی همدانی ها
عبدالله مقصودی‌فر گفت: در ماهه امسال والدین همدانی بیشتر نام فاطمه و امیر علی برای فرزندان خود انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال بیشترین نام انتخابی در گروه پسران در استان همدان مربوط به نام امیرعلی با تعداد ۸۳۲ مورد و در گروه دختران نیز بیشترین فراوانی نام مربوط به نام فاطمه با تعداد هزار و 241 مورد بوده است.

وی افزود: نام‌های ابوالفضل، امیرحسین، زهرا و نازنین زهرا بیشترین تعداد نام‌های پسران و دختران بعد از نام‌های امیرعلی و فاطمه بوده است؛ همچنین در ۱۰ ماه امسال تعداد ۸ هزار و ۵۵۹ واقعه فوت در استان همدان به ثبت رسیده که در مجموع فوتی‌های استان ۴ هزار و ۹۸۹ مورد مرد و ۳ هزار و ۵۷۰ مورد زن بوده است.

مقصودی‌فر بیان کرد: از تعداد کل فوت‌های ثبت شده تعداد ۵۴۰۷ مورد شهری و ۳۱۵۲ مورد روستایی بوده است؛ همچنین بیشترین علت فوت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی با تعداد  ۲۶۷۷ مورد از کل فوت‌های ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان عنوان کرد: بیشترین نرخ ثبت فوت مربوط به شهرستان همدان و کمترین نرخ نیز مربوط به شهرستان کبودراهنگ بوده است و نرخ ثبت تا یکسال فوت برابر۵.۶ در هزار بوده است؛ همچنین در هر شبانه روز ۵۰ ازدواج در سطح استان به ثبت می‌رسد که بیشترین ازدواج ثبت شده در استان همدان با یک‌هزار و ۴۶۹ مورد معادل ۹.۷ درصد مربوط به زوجینی است که در سن برابر قرار دارند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 15 هزار و 181 مورد ازدواج در استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 16 هزار مورد ازدواج ثبت شده، میزان وقوع ازدواج 5.4 درصد کاهش یافته است؛ در هر شبانه روز 11 طلاق در استان همدان به ثبت می‌رسد و در 10 ماهه امسال 3 هزار و 371 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

مقصودی‌فر ابراز کرد: در این میان بیشترین طلاق ثبت شده با تعداد 350 مورد معادل 10.4 درصد مربوط به زوجینی است که در سن برابر قرار دارند؛ میانگین سن طلاق برای مردان برابر 34.2 سال و برای زنان 28.9 سال بوده است که در این میان میانگین سن طلاق برای مردان شهری برابر 34.7 سال و زنان شهری برابر 29.5 سال گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار کرد: در 10 ماهه امسال 29 هزار و 904 نوزاد متولد شده اکه در این راستا نرخ ولادت در استان همدان 6.2 درصد افزایش یافته است؛ همچنین در هر شبانه روز 98 نوزاد متولد شده و در مجموع به ازای هر 106 پسر، 100 دختر در استان متولد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز