مدیرعامل آب منطقه‌ای همدان:

بارش های اخیر کمبود آب همدان را جبران نکرده است

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۱۱:۲۷:۴۸
کد خبر: ۳۷۳۶۴۶
بارش های اخیر کمبود آب همدان را جبران نکرده است
مرتضی عزالدین با بیان اینکه روند بارش‌ها نسبت به سال گذشته مطلوب بوده ولی هنوز کمبودهای گذشته جبران نشده است، عنوان کرد: میزان بارش‌های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 43 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه وضعیت بارش‌های امسال در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته است، اظهار داشت: البته باید مردم در زمینه مصرف آب باید صرفه‌جویی لازم را داشته باشند چراکه بارش‌های امسال کمبود بارندگی در سال‌های گذشته را جبران نکرده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر سد اکباتان همدان چهار میلیون و 500 هزار مترمکعب ذخیره آب دارد که 13 درصد حجم سد اکباتان را پر کرده است، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و 400 هزار مترمکعب بوده است.

عزالدین میزان ورودی سد اکباتان همدان را هزار و 157 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون هشت میلیون و 700 هزار مترمکعب آب وارد سد اکباتان همدان شده که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره سد اکباتان پنج میلیون و 600 هزار مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین آب شرب همدان 659 لیتر در ثانیه آب از سد اکباتان همدان برداشت می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون 9 میلیون و 200 هزار مترمکعب آب از سد اکباتان همدان برداشت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از بارش 266 میلیمتری برف و باران در همدان خبر داد و گفت: این در حالی است که میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته 176 میلیمتر و در میانگین بلندمدت 182 میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه روند بارش‌ها نسبت به سال گذشته مطلوب بوده ولی هنوز کمبودهای گذشته جبران نشده است، عنوان کرد: میزان بارش‌های امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 43 درصد افزایش داشته است.

عزالدین با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و خشکسالی‌های چندین ساله سبب کاهش منابع آبی در استان همدان شده است، گفت: مردم باید این موضوع را به خوبی درک کرده و مصارف آب خود را براساس وضعیت موجود برنامه‌ریزی کنند چراکه دیگر همچون چند دهه قبل آب برای مصرف وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رسیدن به تامین آب پایدار دشوار بوده و تلاش بر این است که از منابع آبی مختلف آب موردنیاز مردم همدان تامین شود، اظهار داشت: در حال حاضر آب رودخانه دره مراد بیک همدان با همکاری اهالی منطقه به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود تا بخشی از آب موردنیاز همدان نیز از این منطقه تامین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز