افزایش ۶۰ درصدی تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۱۲:۱۲:۲۲
کد خبر: ۳۷۳۶۷۸
افزایش ۶۰ درصدی تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی
افزایش حدود 60 درصدی تعداد تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی استان که از مصوبات سفر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان خراسان شمالی است تا پایان نیمه نخست سال آینده انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی خراسان شمالی به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، در جمع خبرنگاران با بیان این سخنان اظهار داشت: در سفر دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به استان که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید فیروز حمیدی زاده نخستین شهید مدافع حرم استان و سازمان تامین اجتماعی انجام شده بود اجرای سه پروژه در استان مصوب شد که یکی از آن‌ها افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان تامین اجتماعی از 102 به 160 تخت است.

داود احمدیان با اشاره به تراکم بالای بیماران در مراجعه به این بیمارستان گفت: در بخش درمانی برای افزایش کیفی احتیاج به افزایش تعداد تخت‌ها و پزشکان داریم که با اجرای این مصوبه این مشکلات تا حدودی رفع خواهد شد.

وی دومین طرح تصویب شده در این سفر را ساخت کلینیک تخصصی در این بیمارستان اعلام کرد و گفت: این کلینیک تخصصی نیز قرار است در فضایی بیش از دو هزار متر ساخته شود. میزان اعتباری هم که قرار است به این موضوع اختصاص یابد با سفری که مسئولان فنی مهندسی سازمان به استان انجام می‌دهند مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه قرار است تا پایان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد که برای آن 80 نیرو نیز در بخش‌های تخصصی، اداری و خدماتی جذب می‌شوند.

احمدیان درباره سومین پروژه نیز گفت: این پروژه ساخت سوله نگهداری اسناد و پرونده‌های بیماران است و ازآنجایی‌که مکان مناسبی بدین منظور در بیمارستان وجود نداشت در دست ساخت قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه اجرای این سه پروژه در استان بیش از 35 میلیارد تومان هزینه دارد افزود: این سه پروژه در شرایط مالی نامناسب سازمان و درحالی‌که این سازمان تمامی پروژه‌های عمرانی‌اش را در کشور متوقف کرده، مورد پذیرش و تصویب قرار گرفته که جای تقدیر دارد.

مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مراجعه بی‌مورد برخی بیماران به بیمارستان اظهار داشت: متاسفانه برخی بیماران مراجعه بی‌مورد مکرر به بیمارستان دارند که سبب می‌شود افرادی که واقعا نیاز به پزشک دارند مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند.

** خدمات ارزان سبب بیمار سازی نشود

احمدیان با اشاره به اینکه نظام بهداشت و درمان کشور نیاز به اصلاح دارد تاکید می‌کند: با اجرای طرح نظام سلامت بدهی‌های این سازمان به مراکز و بیمارستان‌های دانشگاهی چندین برابر شد. با توجه به اینکه خدمات درمانی مستقیم ما کاملا رایگان است، طی یک روز مراجعات غیر ضرور بسیاری توسط برخی افراد داریم که بعضا بیش از 10 بار نیز به پزشک مراجعه می‌کنند. ارزان ارائه دادن خدمات درمانی ممکن است سبب بیمار سازی شود که باید در این بحث فرهنگ‌سازی شود تا سرمایه‌ها و هزینه‌های درمانی کشور بیهوده به هدر نرود.

** مراجعه غیر ضرور 50 درصد بیماران سرپایی

مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: حدود 50 درصد بیماران سرپایی که به درمانگاه بیمارستان مرکز استان یا درمانگاه‌های این سازمان در شهرستان‌های شیروان، اسفراین و جاجرم مراجعه می‌کنند غیر ضرور هستند که سبب انتظار بیشتر سایر بیماران می‌شود.

وی درباره مطالبات و بدهی‌های این سازمان در استان نیز گفت: این سازمان حدودا 5 میلیارد تومان مطالبه و یک میلیارد تومان نیز بدهی دارد که تلاش می‌شود این بدهی‌ها تا پایان سال پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز